Organisaties met pragmatische insteek realiseren effectiever economisch herstel

· Whitepaper van Datamonitor en Canon wijst op behoefte aan kostenbeheersing en herziene bedrijfsprocessen. · Verhogen klanttevredenheid hoogste prioriteit bij Europese bedrijven. · In de voorbereiding op economisch herstel geniet een pragmatische benadering van technologiegebruik voorkeur boven een grondige upgrade. · Investeren in het optimaliseren van IT en niet in vervanging.

LONDEN, 20 juli 2009, Canon Europe, wereldwijd marktleider in digital imaging, publiceerde vandaag een whitepaper over strategieën voor het herzien van bedrijfsprocessen nu Europese organisaties economisch herstel tegemoet zien.

De whitepaper van het gerenommeerde onderzoeksbureau Datamonitor, Readying for Recovery; a Pragmatic Approach to Organisational Change, geeft aan dat een stapsgewijze benadering van operationele verandering met weinig risico effectiever kan zijn dan een totale vernieuwing .

Men ziet weliswaar de eerste uitlopers van economisch herstel, maar de whitepaper bevestigt dat organisaties in uiteenlopende verticale sectoren nog steeds te kampen hebben met flinke externe uitdagingen, zoals toenemende globalisatie, strenger overheidsbeleid en striktere regelgeving, arbeidsrechten en milieuprioriteiten.

Als reactie op deze zware omstandigheden nemen organisaties kostenbeheersing, interne efficiency’s en de belangrijkste bedrijfsactiviteiten onder de loep. Organisaties dienen zich te concentreren op doelen voor de korte en middellange termijn om de economische crisis te doorstaan, maar ze moeten tevens plannen voor een terugkeer naar groei op de middellange en lange termijn.

Datamonitor onderstreept dat steeds meer besluitvormers zich concentreren op het uitbreiden van klanttevredenheid om hun bedrijf te laten slagen, gevolgd door het verhogen van efficiency, verbeteren van relaties met leveranciers, verlagen van kosten en verhogen van inkomen. Dit moet worden bereikt met statische investeringen in infrastructuur en IT, wat betekent dat bedrijven hun bestaande IT-systemen in nieuwe structuren moeten integreren en moeten zorgen voor voldoende flexibiliteit voor toekomstige upgrades, willen ze concurrerend blijven.

In zijn whitepaper raadt Datamonitor organisaties aan om hun kosten op holistische wijzen te beheren en beheersen en geautomatiseerde en op maat gemaakte IT-systemen te gebruiken, die makkelijk in bestaande technologieplatformen integreren.

“In tegenstelling tot wat sommige organisaties denken, adviseren wij hen om zich te concentreren op een adaptieve benadering van herziene bedrijfspraktijken. Een pragmatische benadering met laag risico biedt ruimte voor geleidelijke verandering, één bedrijfsproces of applicatie tegelijk, in plaats van een grondige upgrade”, aldus Tim Gower, senior analist van Datamonitor.

Adam Gillbe, marketingmanager van Office Solutions bij Canon Europe zegt: “Het rapport van Datamonitor geeft duidelijk aan dat IT-systemen geïntegreerd en flexibel moeten zijn, zodat organisaties tijdig op veranderende bedrijfsomstandigheden kunnen reageren. Canon stelt zich ten doel klanten te helpen om processen te verbeteren en kosten terug te dringen zonder hun IT-systemen volledig te vervangen. imageRUNNER ADVANCE, ons nieuwe platform met multifunctionele printers (MFP’s) dat in november op de Europese markt wordt gebracht, pakt deze specifieke kwesties aan. Het is een nieuw, consistent platform, dat volledige integratie in de workflow van de klant biedt, kosten tot een minimum beperkt en concurrentievermogen verhoogt dankzij het hoogst mogelijke niveau van onderhoudbaarheid, wat maximale uptime en kwaliteit van de uitvoer waarborgt.”

Download hier een exemplaar van de whitepaper Readying for Recovery.