Canon grootformaat printers bekroond met EDP Award

HOOFDDORP, 23 juli 2009 - Canon Europe, wereldwijd marktleider in digital imaging solutions, is in de prijzen gevallen bij de European Digital Press Association Awards uitreiking tijdens Grafitalia in Milaan. Canon’s imagePROGRAF 6000S/8000S/9000S grootformaat printers werden bekroond met de Award voor het beste product in de categorie ‘Photographic Printer’.

“We zijn zeer verheugd met deze Award”, reageert Dewi Sumter, Product Marketing Professional Large Format Printing (LFP) bij Canon Nederland. “Voor ons betekent dit de bevestiging van het succes van onze grootformaat printers in de fotomarkt, een belangrijke groeimarkt voor deze productgroep. Onze grootformaat printers kunnen alle in de fotobranche gevraagde formaten produceren. We zien dat professionele fotografen zich steeds meer bewust worden van de voordelen en omzetmogelijkheden van deze printers. Daarom blijven we investeren in nieuwe productontwikkelingen voor de professionele printmarkt.”

De Canon iPF6000S 24”, iPF8000S 44” en iPF9000S 60” grootformaat printers zijn in feite speciaal ontworpen voor de Sign- en Displayindustrie en Print-for-Pay markt. Dat deze line-up de EDP Award in de categorie ‘Photographic Printer’ in de wacht heeft gesleept, bevestigd dat deze grootformaat printers niet alleen zeer snel printen/produceren , maar tevens de kwalitatief hoogwaardige output leveren  waar de markt om vraagt. Alle drie de modellen beschikken over een dubbele printkop met 8-kleuren LUCIA pigment inktsysteem. De speciale Economy Mode voor inktgebruik garandeert een hoge kwaliteit en printsnelheid tegen lagere verbruikskosten. De interne 80GB harddisk vergroot de opslagruimte en met Canon’s innovatieve inkttanksysteem kunnen cartridges worden gewisseld zonder onderbreking van het printproces.

Over EDP
De European Digital Press Association (EDP) werd in 2006 opgericht door zeven toonaangevende Europese digital print magazines. De organisatie heeft sinds haar oprichting een continue groei doorgemaakt en gaandeweg meerdere verwante publicaties aangetrokken, met een totaal lezersvolume van meer dan een miljoen mensen. In 2008 werden de EDP Awards geïntroduceerd, met als doel het erkennen en onderscheiden van technische productinnovaties in de digitale print markt. Het gaat om innovaties in de breedste zin van het woord; van verbeteringen in snelheid, kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid tot de reductie van de impact op het milieu of een reductie van de kosten voor de eindgebruiker. Alle inzendingen worden beoordeeld door een technische commissie bestaande uit onafhankelijke consultants, redacteurs, technici en andere industriegerelateerde professionals.