Canon start Advanced Operator Maintenance programma voor imagePRESS gebruikers

HOOFDDORP, 2 juli 2009 – Canon Europe, toonaangevend leverancier en vernieuwer op het gebied van digitaal printen, is van start gegaan met het Advanced Operator Maintenance programma voor haar imagePRESS line-up. Deze speciale trainingsmodule is bedoeld voor de key operators van Canon’s imagePRESS hoogvolume systemen in veeleisende productieomgevingen. De training heeft als doel te zorgen voor een maximale beschikbaarheid, optimale productiecapaciteit en hoogwaardige printkwaliteit van de printsystemen. Zo halen grafische bedrijven het maximale uit hun apparatuur en kunnen zij de dienstverlening aan hun klanten naar een nog hoger niveau brengen.

Advanced Operator Maintenance

Het Advanced Operator Maintenance programma bestaat uit een driedaagse training in het Europese opleidingscentrum van Canon in Giessen, Duitsland. Hier worden de operators vakkundig geïnstrueerd in het zelfstandig verrichten van preventief onderhoud aan de imagePRESS systemen. De training besteedt aandacht aan alle onderdelen en softwareprogramma’s van de digitale productieprinters, zodat de operators de apparatuur bij een eventuele storing snel weer in gebruik kunnen nemen en de productie kunnen voortzetten.

Robin van Stroe, Country Director Professional Print, Canon Nederland: “Canon’s imagePRESS systemen worden ingezet in dynamische en drukke printomgevingen waar hoge eisen worden gesteld aan productiviteit en printkwaliteit. Wij willen ervoor zorgen dat onze klanten het maximale uit hun Canon productiesystemen kunnen halen, vandaar dat we het Advanced Operator Maintenance Programma hebben ontworpen. Dankzij de training kunnen operators ervoor zorgen dat de printers maximaal beschikbaar zijn en dat alle functionaliteiten ten volle worden benut. Op deze manier kunnen printleveranciers de service aan hun klanten nog verder verbeteren en zelfs meer opdrachten aannemen dan gewoonlijk – iets dat zeker in deze tijden een belangrijk concurrentievoordeel kan opleveren.”

Extra dienst: de Huistechnicus
Hoewel het Advanced Operator Maintenance het aantal service calls zal verminderen, betekent het niet dat de technische service vanuit Canon komt te vervallen. Canon’s imagePRESS klanten kunnen zelfs een beroep doen op hun eigen Canon ‘Huistechnicus’ die desgewenst ondersteuning biedt bij specifieke vragen en die de operators op de hoogte houdt van nieuwe ontwikkelingen en mogelijkheden van de imagePRESS technologie.

Van Stroe vervolgt: “Bijkomend voordeel van dit programma is dat het ook een belangrijke bijdrage levert aan het werkplezier van de operators. De training is een belangrijke verdieping van hun bestaande kennis en kunde en zal de binding met ‘hun’ digitale printsysteem duidelijk vergroten. Wij zijn ervan overtuigd dat dit ook een positieve weerslag zal hebben op de klantrelatie, voor beide partijen een gunstige situatie dus.”