Canon introduceert snelle zwart/ wit MFP's in iR serie: iR8070, iR9070 en iR105+

iR9070 Canon introduceert in Nederland uitbreidingen op zijn serie imageRunners (iR). De nieuwe snelle multifunctionele zwart/wit printers (MFP's) zijn de iR8070, de iR9070 en de iR105+. Met deze snelle systemen beantwoordt Canon aan de vraag van centrale repro's, copy- en printshops naar een hoger productievermogen en meer efficiëntie en bedieningsgemak.

Voor deze machines met afdruksnelheden van 80, 90 en 105 pagina's per minuut, zijn nieuwe printercontrollers ontworpen die printopdrachten met de volledige snelheid van de desbetreffende imageRunner verwerken; met als resultaat hoogwaardige zwart/wit afdrukken.

De machines zijn uitgevoerd met het door Canon ontwikkelde MEAP (Multifunctional Embedded Application Platform). MEAP is het geïntegreerde Java-platform waarmee klantspecifieke softwareapplicaties op de MFP kunnen draaien om het print- en documentmanagement naar behoefte van de gebruiker in te richten.

BEVEILIGING

Omdat documentbeveiliging van toenemend belang is voor gebruikers, zijn de nieuwe iR's uitgerust met extra beveiligingsmogelijkheden. Bij 'beveiligd printen' en documentverzending vanaf de MFP worden PDF-documenten versleuteld ter voorkoming van verlies of diefstal van vertrouwelijke gegevens. Versleutelde documenten kunnen alleen geopend worden met een persoonlijke toegangscode.

ONDERHOUD

Omdat service voor Canon erg belangrijk is, introduceert Canon e-Maintenance. Dit is beveiligde online software die het Canon service center waarschuwt wanneer er zich een storing voordoet in een machine, soms zelfs voordat de gebruiker de storing heeft opgemerkt. Het verhelpen ervan wordt dan direct in gang gezet, waardoor de storing zo snel mogelijk is verholpen. Ook is het mogelijk de MFP met e-Maintenance de tonerbestellingen te laten verzorgen om te voorkomen dat het afdrukproces vanwege gebrek aan toner stil komt te liggen.

Evenementen in Europa
Industrial Products Nieuws