Canon presenteert innovatief en veelzijdig portfolio voor de bouw op BouwBeurs 2017

‘s-Hertogenbosch, 17 januari 2017 - Op de BouwBeurs 2017 kunnen bezoekers onder de noemer ‘Slimmer samenwerken. Beter bouwen’ kennismaken met innovatieve technologieën van Canon die het mogelijk maken in de bouwsector informatie eenvoudiger te delen en effectiever te communiceren. De BouwBeurs 2017 - de grootste ontmoetingsplaats voor de uitvoerende bouw van Nederland - vindt van 6 tot en met 10 februari 2017 plaats in de Jaarbeurs in Utrecht. Bezoekers krijgen bij Canon (stand 11.A010 in de hal Dak & Isolatie) een indruk van het uitgebreide portfolio dat Canon voor de bouw heeft ontwikkeld.

Er is weer sprake van groei in de bouwsector, maar er doen zich ook nieuwe uitdagingen voor. “Klantwensen veranderen, producten en bouwmethodieken wijzigingen, de wetgeving verandert en zo verandert ook de manier van werken. Ketensamenwerking, lean werken en BIM zijn nieuwe manieren van werken in de bouw”, vertelt Wilco Verheij, Director Industrial & Production Solutions van Canon Nederland. “Canon begrijpt wat er speelt en ondersteunt de bouwsector met een reeks innovatieve producten en technologieën om effectiever samen te werken. Met ons nieuwe platform ‘Beter bouwen’ willen we hieraan een bijdrage leveren. We hebben dit platform ontwikkeld om klanten te inspireren en informeren over alle mogelijkheden die Canon te bieden heeft in de bouw. Tijdens de BouwBeurs laten we zien wat onze oplossingen voor de bouwsector kunnen betekenen.”

Op de BouwBeurs demonstreert Canon onder meer hoe 3D-printen kan bijdragen aan meer productieve ontwerpprocessen, hoe hiermee technische vraagstukken kunnen worden opgelost en hoe 3D-printen het verkoopproces in een bouwproject kan versnellen. Canon laat zien hoe bouwondernemers hun ideeën voor prototypen en onderdelen voor eindgebruik snel kunnen omzetten in geprinte 3D-modellen. Canon biedt een breed assortiment aan 3D-printers, aansluitend op verschillende behoeften op het gebied van 3D-printen, zoals het produceren van conceptmodellen, functionele prototypes, gereedschap en onderdelen voor eindgebruik.

Verder laat zij zien hoe SMARTBoards als tool kunnen worden ingezet voor slimmer vergaderen en samenwerken tijdens bouwprojecten en bij het nemen van ontwerpbesluiten. Daarnaast laat Canon bezoekers ontdekken hoe print waarde kan toevoegen aan interieurtoepassingen en toont zij de mogelijkheden van haar oplossingen op het gebied van grootformaat printen, zoals de veelzijdige kleurenprinters voor CAD, GIS en grafische toepassingen die direct droge en waterbestendige prints van hoge kwaliteit leveren.