Canon introduceert twee high definition laserprojectoren - de LX-MU800Z en LX-MU600Z

Londen, 17 Maart 2016 – Canon Europe, marktleider in imaging solutions, kondigt vandaag de introductie aan van twee nieuwe laserprojectoren die beelden met een resolutie van 1.920 x 1.200 produceren. De LX-MU800Z en LX-MU600Z combineren de voordelen van laserprojectie voor een indrukwekkende duurzaamheid, helderheid en superieure kleurreproductie.

LX-MU600Z FSL.jpg

Dankzij de lange levensduur en de constante helderheid wordt laserprojectie steeds vaker toegepast in ‘Digital Signage’ oplossingen, het onderwijs en op grote evenementen. Om te voldoen aan de eisen van de markt, zijn de nieuwe Canon-projectoren ontworpen voor een gebruiksduur van 20.000 uur. Omdat de nieuwe modellen geen filters bevatten, is het onderhoud gedurende de levensduur van de projector tot een minimum beperkt. Dit verlaagt ook de TCO en is een aspect dat bijdraagt aan de meerwaarde die deze projectoren bieden in uiteenlopende installatieomgevingen. De projectoren worden daarnaast geleverd met Canon’s Three Year Enhanced Warranty Loan Service.

Met een nieuw ontworpen, uit vier segmenten bestaand kleurenwiel en een lichtbron met blauw laserlicht garanderen de nieuwe laserprojectoren een breed kleurenspectrum vol levensechte kleuren en worden beelden geprojecteerd met een helderheid van 8.000 en 6.800 lumen. Om in uiteenlopende projectieomgevingen te voldoen aan de eisen, beschikken de projectoren ook over een instelbare helderheid door het vermogen van de lichtbron bij de 8.000 lumen LX-MU800Z tussen 20% en 100% en bij de 6.800 lumen LX-MU600Z tussen 35% en 100% te variëren. Beide projectoren zijn uitgevoerd met de dynamische ‘black technology’. Deze technologie maakt in real-time aanpassing van de contrastverhouding mogelijk van 1.050:1 tot 10.500:1 en stelt de projectoren in staat ook donkere scènes natuurgetrouw weer te geven.

De nieuwe projectoren bieden installateurs en system integrators een breed scala aan flexibele configuratiemogelijkheden:

• Geometrieaanpassing en digitale 4-punts keystone-correctie (V: ± 40%, H: ± 60%) voor beeldprojectie op vlakke en gebogen panelen of wanden en eenvoudige beeldaanpassing voor een optimale weergavekwaliteit.
  • 360 graden configuratie voor projectie in portretoriëntatie bij ondersteuning door een compatibele projectorbeugel.
De HDBaseT- en 3G-SDI-compatibiliteit ondersteunt verzending van high definition content over grote afstanden en biedt installateurs een bredere keuze aan installatiemogelijkheden.

Canon brengt de LX-MU800Z en de LX-MU600Z in de tweede helft van 2016 op de markt. Deze nieuwe aanwinsten in het assortiment Canon-projectoren sluiten aan bij de groeiende en sterk uiteenlopende behoeften in de AV-markt.

Verdere informatie
LX-MU600Z Images