Ontwerper Piet Hein Eek en Canon breiden samenwerking uit met Zünd S3 1600 L-snijsysteem

‘s-Hertogenbosch, 19 februari 2016 – De Nederlandse ontwerper Piet Hein Eek breidt zijn samenwerking met Canon uit met de installatie van het Zünd/Océ ProCut S3 1600 L-snijsysteem. Het snijsysteem geeft Piet Hein Eek en zijn team de mogelijkheid om onder andere gepersonaliseerde verpakkingen te produceren, zoals de verpakking van zijn Plywood-printcollectie. Deze collectie bestaat onder meer uit tafels, krukjes en kasten met bijzondere prints en structuren, die de meubelontwerper met de Océ Arizona-printer maakt. In 2014 is de samenwerking gestart met een door Canon beschikbaar gestelde flatbed printer waarmee Piet Hein Eek kon experimenteren met digitaal printen op materialen als hout, metaal en glas. Eind vorig jaar is deze printer vervangen door de laatste generatie Océ Arizona met additionele functionaliteiten.

De plaatsing van het Zünd S3 1600 L-snijsysteem is tot stand gekomen in samenwerking met Zünd Benelux. “Onze samenwerking gaat hiermee een nieuwe fase in. Nadat Piet Hein Eek heeft geïnvesteerd in het Océ Arizona-platform en zo de basis legde voor de succesvolle Plywood-printcollectie, worden met de plaatsing van de Zünd S3 1600 L volop nieuwe mogelijkheden gerealiseerd. Dat gaat vast en zeker bijzondere resultaten opleveren”, vertelt Wouter Derichs, Channel Manager Graphic & Arts & Industrial van Canon.

“Met mijn bestaande productie, snij- en freessystemen is het niet mogelijk op een rendabele manier kleine aantallen te snijden. In combinatie met digitaal printen op de Océ Arizona-printer en het op maat snijden met de Zünd S3 1600 L is het nu mogelijk kleine aantallen verpakkingen volledig op maat te maken. Het vervaardigen van unieke, gepersonaliseerde verpakkingen is een wens die ik al sinds de start van mijn samenwerking met Canon heb gekoesterd en die nu werkelijkheid wordt. Ik verwacht dat door het gebruik van deze machine nog meer nieuwe inzichten en ideeën zullen ontstaan, waardoor we uiteindelijk weer nieuwe producten aan onze collectie kunnen toevoegen. Ik kan niet wachten om met de snijmachine aan de slag te gaan.”, aldus Piet Hein Eek.

Zünd S3 1600 L
Met het Zünd S3 1600 L-snijsysteem, is het mogelijk snel en efficiënt verpakkingen in seriekwaliteit te produceren. De snij- en rilgereedschappen zijn speciaal toegesneden op het bewerken van gangbare verpakkingsmaterialen. Gepersonaliseerde kleine aantallen verpakkingen zijn bij digitaal printen een vanzelfsprekendheid. Kleine aantallen kunnen in een handomdraai in een hoge kwaliteit worden geproduceerd, zonder stansvorm en met weinig inzet van personeel.

Bezoek voor meer informatie over de samenwerking tussen Canon en Piet Hein Eek de showcase pagina canon.nl/phe of ga voor meer productinformatie naar canon.nl/procut-s.