Nieuwe Canon i-SENSYS MFP’s bieden snelheid en efficiënte prestaties

‘s-Hertogenbosch, 3 mei 2016 - Canon Europe, marktleider in imaging solutions, introduceert vandaag twee nieuwe series multifunctionele zwart-wit A4 printers (MFP’s). De nieuwe i-SENSYS MF510- en i-SENSYS MF410-series hebben een compact ontwerp en bieden verbeterde prestaties, concurrerende operationele kosten en een hogere snelheid en efficiency.

“De i-SENSYS MF510 en MF410 series sluiten aan bij de behoefte van ondernemingen aan snelle en professionele zwart-wit printers, terwijl ze onze partners dankzij het eenvoudige onderhoud en de slimme integratie-mogelijkheden groei- en winstkansen bieden,” aldus Anil Jagpal, European Marketing Manager bij Canon Europe. “De vraag naar A4-printers stijgt en recente studies laten zien dat het merendeel van de documenten nog steeds in zwart-wit wordt geprint (75%) en dat het meest gebruikte formaat A4 is (82%)* . Canon is er altijd op gericht haar klanten te helpen hun maximale potentieel in te zetten en deze nieuwe printers stellen onze partners in staat daarop in te spelen.”

Winstgevende printservices

De nieuwe printers gebruiken een all-in-one tonercartridge. Daarmee is het onderhoud geminimaliseerd en beschikken partners over extra mogelijkheden voor groei van omzet en winst. De hoge print- en scansnelheden zijn perfect voor drukke werkgroepen met groeiambities. Met eenvoud als uitgangspunt in de ontwerpfase, zijn de printers gemakkelijk te installeren en binnen enkele minuten gereed voor gebruik.

Om de productiviteit op de werkplek te optimaliseren, worden de modellen geleverd met de mogelijkheid van beheer op afstand, zodat minimale interventie in de installatieomgeving nodig is door de IT afdeling. Eenmaal in gebruik vereenvoudigen de scan-to-email en scan-to-folder functionaliteit de integratie in de workflow dankzij scannen naar USB, gedeelde mappen, FTP of mailbox zonder dat een pc nodig is. Canon’s eMaintenance biedt de mogelijkheid voor nauwkeurige rapportage en stelt partners - naast efficiënt factureren zonder administratieve rompslomp en kosten - in staat hun klanten ook diensten aan te bieden, zoals beheer van consumables en printerdiagnose op afstand.

Verbeterde prestaties die aansluiten bij behoeften van klanten

Met snelheden van 33 tot 40 ppm en een automatische aanvoer van dubbelzijdige documenten, zorgen de nieuwe modellen snel voor hoogwaardige prints met een professionele uitstraling. Het gestroomlijnde ontwerp is compact genoeg om in elk klein of middelgroot kantoor te passen, maar ook robuust genoeg om de vraag op enterpriseniveau aan te kunnen.

De toegang tot Canon’s uniFLOW-platform maakt monitoring in eigen beheer mogelijk en biedt enterprisefunctionaliteit op een kleinere schaal. Met Canon’s nieuwe NFC Touch & Print kunnen medewerkers hun compatibele smartphone of tablet gebruiken om verbinding te maken en snel en nauwkeurig te printen. De ondersteuning van industrienormen als PCL en Genuine Adobe PostScript helpt partners deze MFP’s probleemloos in de IT-omgeving van klanten te integreren.

Met de i-SENSYS MF510- en i-SENSYS MF410-serie kunnen gescande gegevens met behulp van de gratis apps voor pc en mobiel worden geüpload naar cloudapplicaties zoals Dropbox™ en Google Drive™. De ondersteuning van Apple AirPrint™, Mopria en de compatibiliteit met Google Cloud Print zijn standaard. Deze functionaliteit stelt ondernemingen van elke omvang in staat efficiënter te werken en ook onderweg documenten te beheren, te printen en te scannen via een reeks aan mobiele apparaten.

Anil Jagpal: “Met hun ondersteuning van digitalisatie en soepele workflows door functies als scan-to-email en scan-to-folder, zorgen de nieuwe MFP’s zowel binnen als buiten het kantoor voor een optimale productiviteit. De all-in-one tonercartridges garanderen een betrouwbare, constant hoge kwaliteit, zijn onderhoudsvrij en eenvoudig te beheren, terwijl de MPS-compatibiliteit (Managed Print Services) schaalbaarheid waarborgt zodra ondernemingen gaan groeien.”

De cartridges in zowel de i-SENSYS MF510- en i-SENSYS MF410-modellen maken deel uit van Canon’s bekroonde recyclingprogramma voor tonercartridges en bieden gebruikers een gemakkelijke en verantwoorde manier om hun lege Canon-tonercartridge geheel gratis te laten recyclen.

De i-SENSYS MF510- en i-SENSYS MF410-series zijn vanaf juni 2016 in heel Europa verkrijgbaar.

* InfoTrends Office Technology and Services Insights 2015: How are Business Users Printing?