Canon introduceert nieuwe multifunctionele printers voor het kantoor van de toekomst

‘s-Hertogenbosch, 4 februari 2016 - Canon Europe, marktleider in imaging solutions, introduceert een nieuwe reeks multifunctionele printers voor kantoren en repro’s. De imageRUNNER ADVANCE 6500- en 8500 PRO-series zijn ontworpen om te voldoen aan de behoeften van organisaties wanneer het gaat om inzicht in printkosten, beveiliging en medewerkersproductiviteit. Beide series bevatten een aantal verbeteringen die de totale kosten van documentproductie verlagen en informatiebeveiliging en werkprocessen optimaliseren. De imageRUNNER 8500 PRO-serie is vanaf heden verkrijgbaar, de imageRUNNER ADVANCE 6500-serie is vanaf 1 maart 2016 verkrijgbaar.

Francis Thornhill, Office Marketing Manager bij Canon Europe, zegt: “De geïntroduceerde imageRUNNER ADVANCE multifunctionele printers vergroten het meest omvangrijke aanbod van printoplossingen en bouwen voort op bekroonde technologieën. Hiermee speelt Canon in op bestaande en toekomstige behoeften binnen ondernemingen.”

Verlagen van de totale printkosten
Onderzoek toont aan dat 90 procent* van de totale printkosten niet zichtbaar is en betrekking heeft op kosten voor verwerking en publicatie van documenten en het beheer van apparatuur. De imageRUNNER ADVANCE 6500- en 8500 PRO-serie verlagen deze verborgen kosten door vereenvoudiging van beheer en bediening, en krachtige mogelijkheden voor het scannen en produceren van documenten.

In-house printproductie
Een robuust ontwerp, flexibele verwerking van printmedia en veelzijdige opties voor nabewerking stellen organisaties in staat om in-house documenten te produceren die een professionele uitstraling hebben. Hierdoor beschikken zij over eigen capaciteit voor printproductie, zonder de kosten van outsourcing of handmatige nabewerking.

Mobiel werken en cloud ready
De nieuwe MFP’s combineren krachtige scanfunctionaliteit en Canon’s bekroonde softwareplatform om bestaande papieren documenten in digitale processen te integreren en te stroomlijnen. Gebruikers kunnen informatie scannen, archiveren, verwerken en versturen naar uiteenlopende bestemmingen en in elke digitale vorm. De flexibele ondersteuning van mobiel werken, zoals printen vanaf mobiele apparaten of scannen naar cloud services, maakt van de imageRUNNER ADVANCE printers een solide investering voor het kantoor van de toekomst. De systemen zijn standaard uitgerust met Wi-Fi, PDF-printopties, alsmede optionele NFC-ondersteuning.

Eenvoudige bediening en verhoogd gebruiksgemak
Via een WVGA-touchscreen, dat hetzelfde werkt als een tablet of smartphone, komt de gebruiker in een intuïtief grafisch menu. De bediening van de multifunctionele printers kan gepersonaliseerd worden zodat iedere gebruiker zijn eigen instellingen heeft, zoals een eigen startscherm, taal, persoonlijke workflows en adresboeken. Ook beschikken de systemen over videoassistentie, automatische detectie van papierformaten en signalering van papierstoringen om taken sneller te kunnen uitvoeren. Nieuwe bewegingssensoren maken een einde aan wachttijden en zorgen voor een lager energieverbruik.

Hoogwaardige beveiliging
De imageRUNNER ADVANCE 6500- en 8500 PRO-serie ondersteunen de meest recente beveiligingsnormen, waaronder HDD secure erase, IPSec en HDD total drive encryptie volgens de FIPS 140-2 industrienorm. Standaard is tevens de bekroonde Universal Login Manager-software voor een unieke combinatie van gebruikersauthenticatie, personalisering, functiebewaking en rapportage. De naadloze integratie met uniFLOW-software biedt grotere ondernemingen één centrale oplossing voor het regelen van toegang en het beheer van het systeem.

imageRUNNER ADVANCE 6500-serie – de belangrijkste kenmerken:

• Printsnelheid tot 75 ppm in zwart-wit
  • Instelbaar 25,7 cm kleuren WSVGA-touchscreen
  • Papiercapaciteit van max. 7.700 vel en flexibele invoer en nabewerking van printmaterialen
  • Intelligente processen voor scannen en verwerken van documenten
  • Geavanceerde beveiligingsoplossingen
  • Eenvoudig beheer van apparaat en printerpark
  • Laag energieverbruik

imageRUNNER ADVANCE 8500 PRO-serie – de belangrijkste kenmerken:

• Printsnelheid tot 105 ppm in zwart-wit
  • Instelbaar 26,4 cm kleuren WSVGA-touchscreen