Canon Europe toont 4K-projector en presenteert nieuwe concepttechnologie tijdens ISE 2016

‘s-Hertogenbosch, 7 januari 2016 – Canon Europe, marktleider in imaging solutions, zal tijdens Integrated Systems Europe 2016 haar volgende generatie projectoren tonen. ISE is ‘s werelds snelst groeiende vakbeurs met professionele AV en elektronische systemen en vindt plaats in de RAI in Amsterdam van 9 tot 12 februari 2016. Canon is voor de negende keer aanwezig op ISE. Tijdens ISE 2016 kunnen bezoekers onder andere voor het eerst in Europa kennismaken met ’s werelds kleinste en lichtste 4K-installatieprojector * - de XEED 4K500ST.

Andreas Herrnböck, European Business Development Manager voor Visual Communications bij Canon Europe, zegt: “Sinds ISE 2015 was het voor Canon een fascinerend jaar. Denk aan onze entree in de 4K-projectormarkt, maar ook aan een reeks producten voor toepassingen variërend van simulatie tot medische beeldvorming. Toepassingen die worden gebruikt op scholen, werkplekken en in de wereld van entertainment. Tijdens ISE 2016 ligt de focus op onze bezoekers en hen zelf het vermogen en de mogelijkheden van Canon’s AV-technologie te laten ervaren, en ze een glimp te geven van wat de toekomst te bieden heeft.”

De Canon-stand heeft nummer F44 en bevindt zich in Hal 1. De stand is in vijf verschillende zones verdeeld.

1. Beyond 4K zone
In de ‘Beyond 4K zone’ wordt ’s werelds kleinste en lichtste 4K-installatieprojector getoond; de XEED 4K500ST. Bezoekers van ISE 2016 kunnen hier kennismaken met de nieuwe functies van de projector, zoals de Marginal Focus; een tool die ervoor zorgt dat content haarscherp blijft bij projectie op een gebogen scherm. Dit zal worden getoond aan de hand van een dubbel-4K demonstratie met twee XEED 4K500ST projectoren. Deze projectoren samen zullen een levensechte audiovisuele beleving creëren op een gebogen scherm.

2. Versatile Simplicity zone
De ‘Versatile Simplicity zone’ biedt ruimte aan XEED projectoren. Er zullen demonstraties worden gegeven met zowel de XEED WUX500 als de XEED WUX6010. De nieuwe functies van deze projectoren worden hier getoond, waaronder ‘edge blending’ zonder pc. Ook wordt de HDBaseT-technology getoond, die via een kabel het video-, audio- en besturingssignaal over een afstand van 100 meter kan transporteren.

3. Reliable Flexibility zone
In deze zone wordt de LX-MU700 getoond; een nieuw model met twee lampen, die een helderheid van 7.500 lumen haalt. De projector is daarmee ideaal voor installatieomgevingen waar permanent een hoge helderheid is vereist of waar de toegankelijkheid tot de projector beperkt is.

4. Creative Capture zone
De stand biedt ook ruimte aan een ‘touch & try’-omgeving met producten zoals de Canon EOS C300 Mark II met 4K-lens, de Canon EOS 5DS, de Canon XC10 4K-camcorder en de XF205-camcorder. Deze producten laten de ontwikkeling van Canon’s 4K-technologie zien – van registratie van een beeld tot de projectie daarvan.

5. Digital Signage zone
Deze zone laat zien hoe de Canon-projectoren te gebruiken zijn bij een reeks toepassingen op het gebied van digitale bewegwijzering. Hier wordt getoond hoe de nauwkeurige kleurreproductie van Canon’s AISYS-technologie voor optische projectie veelzijdige multimedia-installaties mogelijk maakt.

*‘s Werelds kleinste en lichtste 4K-installatieprojector met een native 4.096 x 2.400 resolutie, vergelijking correct op 8 december 2015

Verdere informatie
CR-190i II Images