Canon presenteert toegevoegde waarde in 3D-printoplossingen tijdens RapidPro 2016

‘s-Hertogenbosch, 10 februari 2016 - Canon geeft haar 3D-printing visitekaartje af tijdens RapidPro 2016; dé vakbeurs op het gebied van 3D-printing, prototyping en additive manufacturing. Bezoekers kunnen zich op 1, 2 & 3 maart laten inspireren bij de stand van Canon (nummer 93) in de RapidPro Industrial hal, in het NH Conference Centre Koningshof in Veldhoven. Canon toont hier haar toegevoegde waarde als leverancier op het gebied van apparatuur, service, logistiek, kennis, materialen en financiering en geeft een indruk van de talrijke mogelijkheden van 3D-printen voor marktsegmenten als engineering, de maakindustrie, architectuur en onderwijs.

RapidPro is de belangrijkste beurs in de Benelux op het gebied van prototyping, (low volume) productie en productontwikkeling. Een belangrijke prototyping/productietechniek waaraan aandacht wordt besteed is 3D-printen. Canon biedt geavanceerde 3D-printingtechnologieën van 3D Systems in combinatie met een hoogwaardige dienstverlening. Dit doet zij vanuit de overtuiging dat 3D-printen steeds belangrijker wordt in de verschillende stadia van productontwikkeling als alternatief voor traditionele productiemethoden: van een eerste visuele beoordeling van een concept en het functioneel testen van een ontwerp tot en met het daadwerkelijk inzetten van 3D-printen bij productie. Deze technologie brengt veel nieuwe ontwerpmogelijkheden, tijdwinst en kostenbesparingen binnen handbereik.

Raadpleeg voor meer informatie over Canon en 3D printen www.canon.nl/3D en voor aanmelden: www.rapidpro.nl. RapidPro is op 1, 2 & 3 maart geopend van 9.30 tot 17.00 uur.