Canon introduceert nieuwe ValueJet-printers op Vakbeurs Sign 2015

Den Bosch, 2 maart 2015 - Canon demonstreert tijdens Vakbeurs Sign innovatieve en creatieve toepassingen die de allerlaatste printtechnologieën en media te bieden hebben. Vakbeurs Sign staat van 10 tot en met 12 maart op het programma in de Evenementenhal in Gorinchem. Deze vakbeurs geeft reclamebureaus en grafische bedrijven die zich richten op binnen- en buitenreclame, bewegwijzering en textieldruk een platform om kennis en ervaringen uit te wisselen over de Sign-markt. Bezoekers kunnen kennismaken met de twee nieuwste printers uit de ValueJet-serie van Canon. Zij toont deze en andere Canon-oplossingen bij stand nummer 244.

Print biedt talrijke mogelijkheden en bij elke opdracht spelen verschillende factoren een rol die invloed kunnen hebben op de kwaliteit van het eindproduct. Welke machine, inkt of toner en welke materialen zijn het meest geschikt voor een specifieke applicatie? En welke instellingen sluiten hier naadloos bij aan? Op een succesvolle manier grootformaat printen vergt veel kennis, inzicht en ervaring. Canon ondersteunt en adviseert bedrijven hierbij. Bezoekers kunnen bij de Canon-stand in gesprek gaan met Canon-professionals en krijgen een indruk van de vele mogelijkheden op het gebied van hardware, inkten, toners, media en bijhorende applicaties.

Mutoh ValueJet 1624UH
De Mutoh ValueJet 1624UH is een allround 64’’ (165 cm) LED UV-printer en een uiterst geschikt instapmodel voor kleinere drukkers voor hoogwaardig printen op UV-flatbed. De printer biedt een grote verscheidenheid aan media op rolmedia en plaatmaterialen tot 1.625 mm breed. Gebruikers beschikken over intelligente Interweaving-printtechnologie en de printer heeft CMYK- LED- en UV-inkten, optioneel wit en vernis voor een luxueuze of speciale afwerking. De uitvoer is onmiddellijk gereed voor gebruik.

Mutoh ValueJet 426UF
De Mutoh ValueJet 426UF is een compacte desktop A3+ flatbed 6-kleuren LED UV-printer. De printer heeft een geïntegreerde vacuümtafel en printtafel van 483 x 329 mm. Daarnaast is het mogelijk rechtstreeks te printen op harde materialen en 3D objecten tot 70 mm dik. De machine heeft een uitzonderlijke printkwaliteit op een breed scala van plaatmaterialen en objecten, waaronder ABS, aluboard, PC, PE, PET, PMMA (acryl), PP, PS, PVC en glas. De Mutoh ValueJet 426UF is specifiek ontwikkeld voor kleine producties van eenmalige ontwerpen van producten en prototypen, zoals gepersonaliseerde geschenken, verpakkingen, labels, decals en borden. Ook deze printer beschikt over de Interweaving printtechnologie, heeft CMYK LED UV-inkten en optioneel wit en vernis voor een luxueuze of speciale afwerking.

“Wij denken met onze klanten mee over hoe zij meer kansen kunnen creëren door het benutten van nieuwe mogelijkheden en het betreden van nieuwe markten. Of het nu gaat om high-end poster printen, industriële flatbed-applicaties of de nieuwste printmedia”, vertelt Wouter Derichs, Channel Manager Graphic Arts & Industrial. “Tijdens de beurs demonstreren wij de meest uiteenlopende, innovatieve applicaties en creatieve toepassingen die de allerlaatste printtechnologieën en media te bieden hebben. De twee nieuwe printers uit onze ValueJet-serie zijn hiervan uitstekende voorbeelden.”