Scan Laser installeert tweede Océ VarioPrint i300 van Nederland

De eerste printer die voor Printing on Demand zal worden toegepast

Den Bosch, 1 juni 2015 – Scan Laser in Zaandam heeft de tweede Océ VarioPrint i300 van Nederland geïnstalleerd. Deze hogesnelheidsprinter is de nieuwste uitbereiding van het inkjet-portfolio van Canon en de eerste printer die voor Printing on Demand wordt ingezet. Scan Laser verdubbelt hiermee haar printcapaciteit in kleur en geeft de afdrukkwaliteit van haar printuitingen een sterke impuls. De Océ VarioPrint i300 is gebaseerd op innovatieve inkjet-technologie en slaat een brug tussen conventionele hoogwaardige losblad tonerprinters en rotatie inkjetpersen op instapniveau.

Scan Laser is één van de eerste Printing on Demand-leveranciers in Nederland en al jarenlang partner van Canon. “Scan Laser was al in een zeer vroeg stadium nauw betrokken bij de ontwikkeling van de Océ VarioPrint i300. We willen met Canon vooroplopen met innovatieve printoplossingen. Deze inkjet-printer gaan we eerst inzetten voor de productie van opleidingsmateriaal in kleine oplagen. We beginnen daarmee op houtvrij offset papier en later voegen we andere papiersoorten toe. De extra capaciteit voor Printing on Demand in kleur is noodzakelijk, aangezien dit voor ons een belangrijke groeimarkt is”, zegt Frank Tol, directeur van Scan Laser.

“Wij zijn erg blij met het vertrouwen dat Scan Laser in onze inkjet-oplossingen heeft en dat zij met ons heeft samengewerkt aan deze productontwikkeling. Met als resultaat een uiterst geavanceerde printer, waarmee we bedrijven als Scan Laser kunnen ondersteunen met innovaties op het gebied van Printing on Demand en hun marktpositie versterken”, aldus Frank Huigen, Sales Director van Canon Nederland. “Vanwege de grote productiviteit, stabiliteit, betrouwbaarheid en bijzonder lage variabele kosten is dit de technologie van de toekomst.”

De investering in de Océ VarioPrint i300 levert Scan Laser substantiële besparingen op, doordat het produceren van zwart-wit en kleurenpublicaties efficiënter verloopt. Door de grotere printcapaciteit is het bovendien mogelijk om te besparen op kosten als gevolg van overwerk.

Beurzen en evenementen