Canon MAXIFY business inkjet printers ontvangen prestigieuze, internationale Red Dot Design Award

LONDEN, 9 april 2015 – Canon Europe, marktleider in imaging solutions, maakt vandaag bekend dat haar Canon MAXIFY MB53501 en MB50501 All-in-One business inkjet printers de Red Dot Design Award for Product Design 2015 hebben ontvangen van het Design Zentrum Nordrhein Westfalen, een ontwerpinstituut in Essen, Duitsland.

MAXIFY printer Red Dot Design Award

De Red Dot Design Award for Product Design is een wereldwijd gerenommeerde onderscheiding voor de allerbeste technologische innovaties bij alles van meubels tot auto’s. De jury bestaat uit 38 ervaren ontwerpprofessionals en dit jaar maakten ook David Andersen, Professor Werner Aisslinger en Dato’ Professor Jimmy Choo OBE deel uit van de jury.

De Canon MAXIFY MB5350 en MB5050 kwamen in 2014 op de markt en behoren tot een nieuwe lijn multifunctionele inkjet printers die is ontworpen ter ondersteuning van groeiende ondernemingen. Deze printers gebruiken een unieke combinatie van printkop en invoersysteem voor papier. De combinatie is speciaal ontwikkeld voor het MAXIFY-assortiment en maakt een compact ontwerp mogelijk dat een hoge snelheid en betrouwbaarheid biedt. De modellen hebben een strakke en symmetrische uitvoering die hen zowel visueel als ergonomisch tot veelzijdige apparaten maakt.

Alle winnende producten van dit jaar, waaronder de Canon MAXIFY MB5350 en MB5050, zijn aanwezig op een speciale tentoonstelling die van 30 juni tot 26 juli wordt gehouden in het Red Dot Design Museum in Essen, Duitsland.

¹  In het Midden-Oosten en Afrika wordt de Canon MAXIFY MB5350 aangeduid als de Canon MAXIFY MB5340 en de Canon MAXIFY MB5050 als de Canon MAXIFY MB5040.

De Red Dot Design Award: Product Design 2015 werd aan Canon overhandigd voor de MAXIFY MB5350 serie, bestaande uit de MAXIFY MB5350/MB5050.

Verdere informatie
Foto's van de MAXIFY MB5050