Canon inspireert bezoekers met innovatieve printtoepassingen tijdens FESPA 2015

Den Bosch, 17 april 2015 – In haar streven klanten te ondersteunen bij het realiseren van zakelijke groei, zal Canon Europe tijdens FESPA 2015, een volledig geïntegreerd grootformaat Graphic Arts & Industrial Wide Format assortiment tonen. Met diverse toepassingen, live demonstraties en gedetailleerde branchespecifieke toepassingen, wordt op de stand getoond hoe klanten met print waarde kunnen toevoegen aan bestaande productieprocessen, nieuwe omzetstromen kunnen genereren met behulp van de meest recente innovaties en nieuwe markten kunnen betreden. FESPA 2015 vindt van 18 tot en met 22 mei plaats in Keulen.

De Canon stand (hal 9, stand Y10) is ontworpen om bezoekers mee te nemen op een ervaringsgerichte reis die laat zien hoe grootformaat printen de creatieve mogelijkheden van onder andere Print Service Providers (PSP’s) en ontwerpers vergroot. Canon helpt hen te ontdekken hoe print waarde kan toevoegen aan digitale en online platforms om van PSP’s strategische communicatiepartners te maken.

Creatieve toepassingen
De Canon-stand is verdeeld in drie themazones en toont niet alleen de mogelijkheden van grootformaat printen maar ook de belangrijkste trends binnen Retail, Verpakkingen en Promotie en Design. Elke zone laat duidelijk zien hoe de veelzijdigheid en de prestaties van het Canon-portfolio klanten kunnen helpen winstgevender te worden, ongeacht of zij zich bewegen in de wereld van print, ontwerp of productie.

Op de stand worden de volgende technologieën getoond:

• De Océ Arizona 480GT is een veelzijdige flatbed UV-printer met een fotografische beeldkwaliteit op harde en flexibele media. De printer heeft acht onafhankelijke inktkanalen en biedt de mogelijkheid een decoratieve lak of witte laag te printen op een breed scala aan substraten. De toepassingsmogelijkheden lopen uiteen van Point-of-Sale (POS) materiaal en bewegwijzering (inclusief bewegwijzering met verlichting vanaf de achterzijde) tot kunst en industriële toepassingen. Tijdens FESPA wordt de Océ Arizona 480GT ingezet om een nieuwe UV inkt, Océ IJC257, te demonstreren. Deze inkt is speciaal ontwikkeld voor alle Océ Arizona printers uit de 300-, 400- en 600-serie. De inkt karakteriseert zich door een superieure hechting op een breed scala aan harde en flexibele materialen voor indoor en outdoor toepassingen, een excellent kleurenbereik en een matglansuitstraling.
  • De hoogvolume Océ Arizona 6170XTS is een zevenkleuren flatbed printer die is ontworpen voor bewegwijzering en displays, bestemd voor PSP’s die jaarlijks meer dan 30.000 m² printen op harde media. Dit model heeft de superieure printkwaliteit van de Océ Arizona-serie en creëert een nieuwe benchmark in productiviteit. De printer is geoptimaliseerd voor een efficiënte en snelle productie van harde media en beschikt over een extra grote 2,5 m x 3,05 m vacuümtafel om media en voorwerpen tijdens het printen te fixeren. De printer biedt een printsnelheid tot 155 vierkante meter per uur. De printsnelheid in productiemodus is 100 vierkante meter per uur, waarmee de Océ Arizona 6170XTS de ideale printer is voor hoogvolume printopdrachten met een korte doorlooptijd op harde materialen.
  • De Océ ColorWave 900 is een 42” printer met indrukwekkende snelheden tot 1.000 vierkante meter per uur en een ongeëvenaarde productiviteit van circa 430 A0-prints per uur. Daarmee is deze printer ideaal voor diverse applicaties waaronder POS-posters, materialen voor tentoonstellingen en beurzen, balie- en vloerdisplays maar ook technische tekeningen en kaarten.
  • De Océ ColorWave 700 werd in februari 2015 geïntroduceerd en maakt dit jaar tijdens FESPA zijn Europese debuut. Met behulp van de nieuwste Océ CrystalPoint-technologie biedt dit model een superieure flexibiliteit – met prints op ongecoate, gecoate en speciale substraten en ondersteuning van media met een dikte tot 0,8 mm – voor een uniek assortiment aan indoor en korte termijn outdoor graphics, zoals het printen van posters, canvas, behang en banners.
  • De Canon imagePROGRAF iPF9400 is uitgevoerd met Canon’s printsysteem met 12-kleuren LUCIA EX-pigmentinkt en zorgt voor de hoogste resultaten bij fotoprints, kunst en kleur kritische printproductie.

Aan de hand van de getoonde technologieën krijgen bezoekers van de Canon stand een goed beeld van productietechnologie, digitale snijtafels en het volledige assortiment Canon-media. Daarnaast kunnen zij ook kennismaken met Canon’s workflowoplossingen die ondernemers in staat stellen om efficiënt en productief te werken en het beste uit hun apparatuur te halen.

Ter ondersteuning van de drie thema’s toont Canon op de stand een breed scala aan inspirerende toepassingen die ter plaatse worden geproduceerd. Tevens kunnen bezoekers door het vernieuwde Océ Arizona ‘Look Book’ bladeren om een compleet beeld te krijgen van hoe en waar deze printtechnologie kan worden ingezet. Voor het eerst zal ook een nieuw ‘Look Book’ beschikbaar zijn dat de toepassingsmogelijkheden van de Océ ColorWave-serie toont.

“FESPA 2015 vormt het perfecte platform om een gemeenschappelijk verhaal te vertellen over wat mogelijk is met de juiste productie workflow,” zegt Mathew Faulkner, European Marketing Manager voor de Wide Format Printing Group bij Canon Europe. “Dat is de reden waarom we hier aandacht schenken aan verticale workflows en bezoekers fysiek door praktijksituaties laten lopen om hen te inspireren.”

“Deze sector is continu in ontwikkeling en wij dienen PSP’s te helpen een koppositie te behouden; ongeacht of dat nu is door een veel breder assortiment aan printtoepassingen te bieden, of door hen te laten zien hoe printen een ondersteuning voor andere communicatieplatforms kan vormen, zoals online en digitaal. De Canon-stand op FESPA 2015 heeft voor elk wat wils en wij kijken ernaar uit met bezoekers in gesprek te gaan over hun uitdagingen en de nieuwe mogelijkheden waarmee zij in de praktijk te maken krijgen”, aldus Faulkner.

Fotoboekprintservice
Dit jaar toont Canon Europe tijdens FESPA ook de DreamLabo 5000 inkjet fotoproductieprinter voor fotoboeken. Medewerkers van Canon Europe zijn op stand D95 in hal 8 aanwezig om hdbook™, de hoogwaardige fotoboekprintservice op basis van Canon-technologie, te demonstreren en de nieuwste trends en ontwikkelingen in de groeiende markt voor fotoboeken te bespreken.

Beurzen en evenementen