no consumer

PostNL heeft primeur met innovatieve full color losblad inkjet-pers van Canon

Utrecht, 10 april 2015 - PostNL Billing & Document Solutions (BDS) heeft als eerste bedrijf in Nederland de nieuwste inkjet innovatie van Canon in gebruik genomen: de Océ VarioPrint i300 full color losblad inkjet-pers. Deze printer maakt het mogelijk om tegen fors lagere kosten losbladige oplagen te printen. Hierbij biedt PostNL BDS haar klanten een grotere flexibiliteit in het personaliseren van Printing-on-demand en Direct Mail opdrachten.

De Océ VarioPrint i300 verwerkt een veelgevraagde brede range van papiersoorten en papiergewichten (van 60 tot 300 gram). Met de aanschaf van het nieuwe systeem beschikt PostNL BDS voor haar klanten, over een krachtige digitale workflow met een breed scala aan toepassingen. Waar voorheen met name ‘rotatief full color’ werd aangeboden, worden nu ook kleinere losblad oplagen snel en flexibel verwerkt, tegen lagere operationele kosten en met minder papierverspilling als gevolg.
Hoge kwaliteit tegen lage kosten
Mieke Clark-Marsman, Algemeen Directeur PostNL BDS: “Multi-channel ontwikkelingen zorgen voor een volumedaling. Grotere flexibiliteit en meer mogelijkheden in de communicatie via papier zijn daarom essentieel. Deze innovatie brengt vanuit kostenoogpunt een uitstekend alternatief voor traditioneel drukwerk. De VarioPrint i300 stelt ons als eerste in Nederland in staat nog beter in te spelen op deze veranderende klantbehoefte, het is namelijk mogelijk om kwalitatief hoogwaardig printwerk te leveren tegen lage kosten. Wij zijn al sinds medio 2012 betrokken bij de ontwikkeling van de VarioPrint i300, in nauw overleg met de R&D afdeling van Canon. De feedback van onze klanten speelt daarbij een belangrijke rol.”
“De installatie van de Océ VarioPrint i300 inkjet-pers markeert een nieuwe fase in het partnership tussen PostNL en Canon Nederland,” zegt Hayco van Gaal, Channel Manager Corporate & International Accounts van Canon Nederland. “De feedback vanuit de markt en de strategische discussies hebben een zeer waardevolle bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van dit innovatieve inkjetsysteem. Het resultaat is een digitale pers die geschikt is voor vervanging van zowel offset als van hoogvolume toner werk. Wij zijn er trots op dat wij bij PostNL BDS het eerste systeem in Nederland mochten installeren.”

Lees hier meer >

Beurzen en evenementen