Canon Europe introduceert de zeer snelle sheetfed Océ VarioPrint i300 inkjet-pers

Den Bosch, 24 februari 2015 – Canon Europe - marktleider in imaging-solutions - introduceert de Océ VarioPrint i300: de eerste hoge snelheid sheetfed inkjet-pers in Canon’s aanbod van productieprintsystemen. De Océ VarioPrint i300 is gebaseerd op innovatieve inkjettechnologie en slaat een brug tussen conventionele hoogwaardige tonerprinters met losse vellen papier en de rotatieve inkjet-persen op instapniveau. Op deze manier helpt Canon bedrijven het juiste printsysteem te vinden en nieuwe mogelijkheden en toepassingen voor de markt te creëren.

Océ VPi300_00004.jpg

De Océ VarioPrint i300 is uitgerust met gepatenteerde inkt-, printkop- en papierverwerkingstechnologie. De machine print met snelheden van maximaal 8.500 duplex A4- of 3.800 duplex B3-vellen papier per uur op tal van materialen, waaronder ongecoat, gecoat en speciaal inkjetpapier. Door de architectuur van de Océ VarioPrint is het systeem compatibel met dezelfde afwerkingsfuncties als de Océ VarioPrint 6000-serie, terwijl de integratie in het Océ PRISMA-platform en Océ PRISMASync digital front end veel mogelijkheden biedt voor een krachtige digitale workflow. In het kader van haar Lead Customer Programme heeft Canon nauw samengewerkt met de internationale IT-dienstverlener T-Systems om de mogelijkheden van de Océ VarioPrint i300 te testen.

”Wij zijn blij dat wij samen met Canon pionier zijn in innovatieve printtechnologie die voor de eerste keer in onze onderneming wordt geïnstalleerd. Door onze printmogelijkheden uit te breiden met dit uiterst productieve sheetfed inkjet-systeem kunnen wij nog meer toepassingen realiseren”, zegt dr. Thurner, Managing Director van T-Systems DDM GmbH.

“Door een strategie van innovatie en investering is Canon met de Océ ColorStream- en Océ JetStream-platforms leider in de markt voor hoog-volume inkjet”, aldus Peter Wolff, European Director van de Commercial Printing Group van Canon Europe. “Wij werken nauw samen met toonaangevende print providers en zagen dat er een grote behoefte is aan een hoog-volume losbladig inkjet-systeem dat werkt in verschillende geautomatiseerde digitale productieomgevingen. Door de levensechte kleuren en hoge kwaliteit van de Océ ColorStream-serie te combineren met de degelijke architectuur en de betrouwbare verwerking van losse vellen papier van de Océ VarioPrint-serie hebben wij een digitale pers ontwikkeld die veel mogelijkheden biedt tegen lage operationele kosten. Hiermee spelen we in op de wens van grafische ondernemingen in dit volumegebied en ondersteunen we hen met het platform dat nodig is om hun bedrijf te laten groeien.”

Verdere informatie
Foto's van de Océ VarioPrint i300