Canon introduceert met Océ ImageStream 2400 digitaal printen nu ook op offset-papier

Den Bosch, 25 februari 2015 - Canon Europe - marktleider in imaging-solutions - introduceert de Océ ImageStream 2400. Hiermee brengt zij de mogelijkheden van digitaal printen naar gecoat offsetpapier tot 20,5” (520 mm) papier en 2-up A4-toepassingen. De Océ ImageStream-range, voor het eerst geïntroduceerd met de Océ ImageStream 3500 in oktober 2014, is Canon’s eerste full colour inkjet-pers die print op standaard gecoat offsetpapier.

Océ ImageStream 2400_pr.jpg

De range maakt gebruik van de innovaties op het gebied van high-speed inkjet-technologie en heeft een native resolutie van 1.200 dpi. De nieuwe inktsamenstelling stelt de Océ ImageStream 2400 in staat te printen op nog meer papiersoorten dan voorheen, waaronder gecoat offsetpapier, ongecoat offsetpapier en lichtgewicht papier. Hierdoor kunnen grafische bedrijven zowel offset als digitale productielijnen combineren zonder dat twee verschillende papiersoorten nodig zijn en dit ten koste gaat van de productiviteit. Door deze nieuwe technologie biedt de Océ ImageStream 2400 extra mogelijkheden voor toepassingen met een printbreedte van 516 mm (20,3”) en een optimale printsnelheid van 160 meter per minuut. Dit resulteert in een indrukwekkend equivalent van 2.154 A4-pagina’s per minuut.

Overgang naar digitale workflow
“Sinds de lancering van de Océ ImageStream 3500 ontvingen wij veel positieve reacties van klanten. Deze printer opent veel deuren voor bedrijven die hun bestaande offset-workflow willen uitbreiden met de mogelijkheden van digitaal printen of willen overstappen naar een volledige digitale workflow en de uitstraling van gecoat offsetpapier en lichtgewicht papier willen behouden”, aldus Peter Wolff, European Director van de Commercial Printing Group van Canon Europe. “Daarnaast spelen we in op de behoefte aan een systeem dat deze nieuwe veelzijdigheid brengt naar 2-up A4-papier. Hierdoor kunnen klanten deze indrukwekkende technologie in hun bestaande workflows integreren. Het assortiment van Océ bevat al verschillende systemen met deze breedte. De lancering van de Océ ImageStream 2400 is een natuurlijke stap die door onze bestaande en nieuwe klanten ongetwijfeld gewaardeerd zal worden.”

De Océ ImageStream 2400 is geschikt voor een groot aantal high-end toepassingen, inclusief boeken, brochures, magazines en catalogi met de vertrouwde beeldkwaliteit en uitstraling van offset-print. Ook beschikt het over de kracht en veelzijdigheid van een digitale workflow, voor kortere of gecombineerde print runs, gepersonaliseerde inhoud en print-on-demand. De Océ ImageStream 2400 bevat de krachtige en schaalbare Océ SRA MP controller die in staat is ononderbroken meerdere opdrachten met maximale snelheid te printen. “Klanten geven aan dat het Océ ImageStream-systeem hen helpt nieuwe productieniveaus te realiseren en nieuwe zakelijke proposities te ontwikkelen”, zegt Wolff. “De Océ ImageStream 2400 brengt deze propositie nu naar een nog breder publiek.”