Canon breidt assortiment netwerkcamera’s uit met negen nieuwe modellen

Den Bosch, 5 maart 2015 – Canon Europe, marktleider in imaging solutions, maakt vandaag bekend dat negen nieuwe modellen zijn toegevoegd aan het assortiment netwerkbeveiligingscamera’s. De nieuwe, uiterst krachtige camera’s zijn ideaal voor een breed scala aan gebruiksmogelijkheden, zowel binnen als buiten, waaronder detailhandel, stadstoezicht en verkeersmanagement. De negen camera’s zijn voor grootbeeldregistratie uitgevoerd met Canon’s geavanceerde Ultra-low Dispersion lenstechnologie, een anti-reflecterende infraroodcoating en een nieuwe, uiterst gevoelige CMOS-sensor. Deze modellen geven de nieuwe industriestandaard aan voor prestaties bij weinig licht.

VB-M641VE
Afbeelding: Canon VB-M641VE

De nieuwste aanwinsten in het assortiment Canon-netwerkcamera’s vormen samen een compleet pakket aan camera’s voor gebruik binnen en buiten, waaronder PTZ-modellen, fixed dome- en fixed box-camera’s.

De nieuwe PTZ-camera’s bieden gebruikers naast een groter zoombereik voor verbeterde identificatie ook superieure prestaties bij weinig licht, terwijl de nieuwe buitenmodellen beschikken over een IK10-certificering, zodat gebruikers erop kunnen vertrouwen dat de camera’s onder alle condities zullen blijven functioneren. Zowel het ontwerp van de behuizing als het materiaal van de camera’s voor buitentoepassingen maken gebruik bij lagere temperaturen mogelijk, zodat de camera’s in verschillende omgevingen zijn in te zetten.

Het gehele assortiment van nieuwe netwerkbeveiligingscamera’s heeft een geoptimaliseerde H.264-codering en opnieuw ontworpen instellingen voor de beeldkwaliteit. De toevoeging van nieuwe ADSR-technologie (Area-specific Data Size Reduction) biedt gebruikers een grotere bandbreedteregeling door hen in staat te stellen maximaal acht vlakken binnen het beeldveld te selecteren voor HD-beeldregistratie, terwijl de overige delen met de standaardresolutie worden vastgelegd. Dit helpt de kosten voor infrastructuur en beeldopslag te verlagen.

Geavanceerde lenstechnologie
Om maximale prestaties te garanderen, zijn de nieuwe netwerkcamera’s uitgevoerd met de nieuwste Canon-technologie en beschikken ze over twee typen lenzen – High UD en Super UD. De Super UD-lenzen minimaliseren onscherpte bij zichtbaar en infraroodlicht en helpen onderwerpen scherp en met hoge resolutie in beeld te houden wanneer van lichtbron wordt gewisseld. De High UD-lenzen gaan chromatische aberratie tegen terwijl tegelijk de fysieke afmetingen van de lens kunnen worden verkleind. Deze modellen zijn de eerste Canon-netwerkcamera’s met High UD-lenzen.

Julian Rutland, Planning and Strategy Director bij Canon Europe, zegt: “Videobewaking heeft zich ontwikkeld tot een essentieel instrument tegen criminaliteit en voor verbetering van de veiligheid. De CCTV-industrie ontwikkelt zich snel en het is voor integrators belangrijk klanten oplossingen te bieden die zijn afgestemd op hun specifieke omgeving en zakelijke behoeften. Onze nieuwe camera’s vormen een fantastische aanwinst voor de videobewakingssector. Ze bieden bij weinig omgevingslicht de hoge prestaties waar de markt naar vraagt en beperken de eisen aan bandbreedte tot een minimum.”

De nieuwe modellen in het assortiment Canon-netwerkcamera’s beschikken over Profile S ONVIF-compatibiliteit, zodat ze eenvoudig zijn te integreren binnen de meeste VMS-platformen. Voor registreren, zoeken en afspelen van beeldmateriaal via het opnameapparaat zijn de netwerkcamera’s ook compatibel met Profile G.

Julian Rutland voegt eraan toe: “Onze nieuwe netwerkcamera’s bieden systeemintegrators de uitvoeringsvormen, prestaties, duurzaamheid, compliance en certificeringen die de groeiende beveiligingsmarkt nu eist. De modellen onderscheiden zich als high-end netwerkbeveiligingscamera’s voor gebruik binnen en buiten.”

De unieke kenmerken per model:

Continu 360° PTZ-camera’s:

• VB-R11VE & VB-R10VE (buiten), VB-R11 (binnen): Deze vandalismebestendige PTZ-modellen met 30x zoomlens zijn Canon ‘Speed Dome’ camera’s met continue 360˚-rotatie, auto flip, intelligent automatisch volgen, 58,4° groothoekbeeld en een snelle, nauwkeurige 450˚ per seconde PT-besturing, zodat organisaties een maximaal bereik in hun ruimte hebben. De nieuwe micro-stappenmotoren in de camera’s zijn drie keer zo snel, accelereren vijf keer sneller en zijn circa zeven keer nauwkeuriger dan in bestaande modellen, terwijl ze dezelfde hoge niveaus aan bedieningsmogelijkheden en duurzaamheid bieden. De hogere modellen onder de Speed Dome-camera’s zijn uitgevoerd met indringerdetectie en schreeuwalarmering en beschikken ook over uitgebreide kenmerken voor gebruik en toepassing onder alle weersomstandigheden.

Fixed dome-camera’s:

• VB-M641VE & VB-M640VE (buiten), VB-M641V , VB-M640V (binnen): Canon’s high-end vandalismebestendige fixed dome-camera’s voor binnen en buiten beschikken over een 2,4x zoom met een F1.4 IR-gecorrigeerde lens, een ultra-groothoekbeeld van 111,5° en vandalismebestendige IK10-certificering. Bij de hogere modellen zijn ook indringerdetectie en schreeuwalarmering beschikbaar. Voor toepassingen bij zeer lage temperaturen kunnen integrators de VB-M641VE en VB-M640VE uitrusten met een optioneel verwarmingselement, zodat dit de ideale camera’s vormen voor uitdagende weersomstandigheden.

Fixed box-camera’s

• VB-M741LE / VB-M740E: De fixed box-camera’s voor buiten zijn uitgevoerd met een 2,4x zoomlens en hebben een ultra-groothoekbeeld van 113,4º voor hoogwaardige beeldregistratie overdag en ’s nachts. Daarmee zijn deze camera’s ideaal voor gebruik in extreem koude of gevaarlijke buitengebieden. Het high-end model is tevens voorzien van een ingebouwd IR LED om te kunnen filmen in situaties zonder licht.

Klanten, VMS-partners en systeemintegrators treffen op http://cpn.canon-europe.com meer informatie aan over het assortiment Canon- netwerkbeveiligingscamera’s.

Verdere informatie
Foto's van de VB-R11VE