Canon Europe introduceert nieuwe projector met Wi-Fi en HDBaseT connectiviteit

Den Bosch, 8 april 2015 – Canon Europe, marktleider in imaging solutions, maakt vandaag de introductie bekend van de Canon XEED WUX500, een compacte installatieprojector met Wi-Fi en HDBaseT connectiviteit. Gebruikers kunnen op eenvoudige wijze een reeks Wi-Fi-apparaten met de projector verbinden en zo vergaderingen nog productiever maken dankzij een ongeëvenaarde beeldkwaliteit. De hoge resolutie en heldere, duidelijke beelden zorgen ervoor dat dunne lijnen en kleine letters in de geprojecteerde beelden perfect leesbaar zijn.

Canon XEED WUX500

De XEED WUX500 biedt verbeterde flexibiliteit en controle over de presentatie door meerdere gebruikers in staat te stellen foto’s, video en audio draadloos te projecteren; rechtstreeks of via een router. De XEED WUX500 beschikt ook over PC-less functionaliteit, zodat presentaties rechtstreeks vanaf een USB naar een projector zijn te sturen. Met de edge-blending-technologie in combinatie met een unieke keystone-aanpassing in vier hoeken zijn door eenvoudigweg aansluiten van LAN-kabels de beelden van maximaal negen projectoren naadloos te combineren in 14 verschillende patronen.

“De Canon XEED WUX500 werd ontworpen in antwoord op een toenemend aantal vragen uit de markt naar een compacte installatieprojector met Wi-Fi die een hoge beeldkwaliteit biedt,” zegt Andreas Herrnböck, European Business Development Manager Projector, Visual Communications bij Canon Europe. “Vergaderlocaties en ontvangstruimten stellen een helder en duidelijk beeld als voorwaarde en dat in een omgeving met veel licht. De Wi-Fi-connectiviteit van dit nieuw model maakt het geschikt voor onderwijstoepassingen, overlegvergaderingen en het delen van informatie vol heldere, detailrijke beelden met een goed contrast en levensechte kleuren. De PC-less edge blending-functie vormt een kosteneffectieve oplossing voor heldere multischermprojectie, vooral in musea en bezienswaardigheden.”

Hoge duurzaamheid

Met de constante helderheid over het gehele zoombereik, de energiezuinige eigenschappen, verbeterde connectiviteit, eenvoudige installatie, uitzonderlijk hoge duurzaamheid en het eenvoudige onderhoud vormt de XEED WUX500 de ideale oplossing voor uiteenlopende omgevingen, waaronder engineering en design, simulatie- en regelkamers, conferentieoorden en vergaderruimten, musea en bezienswaardigheden en hoger onderwijs.

De LCOS-technologie in de XEED WUX500 zorgt voor vloeiende, rasterloze beelden, haalt ook in kleur 5.000 lumen en draagt bij aan de hoge duurzaamheid die als voorwaarde geldt binnen de installatiemarkt. De native resolutie is WUXGA (1.920 x 1.200 pixels) en dit betekent dat tekst gemakkelijker leesbaar is en dat bewegende beelden er vloeiender uitzien.

Met een energieverbruik van slechts 365 W biedt de XEED WUX500 een hoge efficiency met in deze klasse de beste prestaties in termen van watts per lumen. De projector heeft op de afstandsbediening ook een speciale ‘ECO’-knop die wordt gebruikt voor snelle toegang tot de lampmodus en instellingen voor energiebeheer. De XEED WUX500 heeft niet alleen een laag energieverbruik, ook de lamp gaat lang mee (bij gebruik in de Eco-modus). Uitgerust met een lamp die pas na 5.000 uur hoeft te worden vervangen, wordt de XEED WUX500 daar bovenop ook nog eens ondersteund door Canon’s 3 Year Lamp Warranty, zodat er de eerste drie jaar geen kosten zijn voor het vervangen van lampen. De 3 Year Enhanced Warranty Loan Service biedt klanten ‘next day’ leenprojectoren terwijl hun projector in onderhoud is. Daardoor wordt het inhuren van een tijdelijke vervanging overbodig wat zorgt voor aantoonbaar lagere operationele kosten van de XEED WUX500 projector.

Maximale prestaties en connectiviteit

De XEED WUX500 heeft een projectielens met een constant diafragma over het gehele zoombereik. Daar waar concurrerende modellen bij maximale telezoom wellicht verlies aan helderheid vertonen, heeft de XEED WUX500 ongeacht de zoomstand een constante helderheid en een diafragma van f2.8. Dit houdt in dat de helderheid bij het tele-uiteinde van het zoombereik bijna identiek is aan die bij de maximale groothoekinstelling.

De XEED WUX500 ondersteunt ook HDBaseT, een nieuwe standaard voor connectiviteit en verzending van HD-media-, audio- en besturingssignalen over lange afstanden via een LAN-kabel. De LAN-kabel kan een lengte van maximaal 100 meter hebben en dit maakt het configureren van het systeem eenvoudiger.

De LCOS-technologie in de XEED WUX500 is uitgevoerd met Canon’s unieke AISYS (Aspectual Illumination System) optische systeem en biedt een krachtige mix van helderheid en contrast. De LCOS-paneeltechnologie gebruikt vloeibare kristallen om uitzonderlijk snel vervormingsvrije beelden te produceren zonder de ongewenste ‘rainbow’-, ‘lattice’- of ‘grid’-effecten die kunnen optreden bij traditionele LCD- en DLP-projectoren. Daarnaast helpt het AISYS-systeem om met een bescheiden lichtbron maximale prestaties te bereiken.

De XEED WUX500 is vanaf mei 2015 leverbaar.

Verdere informatie
Foto's van de XEED WUX500