Canon Europe introduceert nieuwe vijfkleuren imagePROGRAF-grootformaatprinters

LONDEN, 26 januari 2015 – Canon Europe, marktleider in imaging solutions, introduceert twee nieuwe imagePROGRAF-printers. Beide modellen zijn bestemd voor printondernemingen en in-house printafdelingen die op zoek zijn naar een efficiënte en gebruiksvriendelijke grootformaat printoplossing voor CAD en display graphics.

iPF770 FSL wPAPER

De Canon imagePROGRAF iPF670 (24” / 610mm) en Canon imagePROGRAF iPF770 (36” / 914mm) hebben beide hogere printsnelheden, een verbeterd inktmanagement en een snellere, nog betrouwbaarder beeldverwerking. Beide modellen kunnen in de snelste printmodus in 28 seconden een A1-print produceren en de ondersteuning van HP-GL/2 en HP-RTL zorgt voor een flexibele en betrouwbare verwerking van CAD-bestanden. Uitgevoerd met een optionele grootformaatscanner en een 22” touchscreen kan de iPF770 bovendien worden geleverd als multifunctionele printer (MFP).

De nieuwe inktsoorten zorgen voor een groter kleurenspectrum en zijn speciaal bestemd voor het printen van heldere roodtinten in CAD-tekeningen en indoor point-of-sale informatie. Twee tanks met zwarte pigmentinkt vormen een aanvulling op de standaard dye-inkten en zorgen voor volle, scherpe zwarttinten. De inkttanks zijn ‘hot-swappable’ en kunnen tijdens het printen worden vervangen zonder dat inkt of papier wordt verspild.

Ook andere nieuwe functies en kenmerken dragen bij aan een verbeterde workflow voor en na het printen. De administratiesoftware maakt het voor kleine ondernemingen gemakkelijker om kosten en marges te bewaken. Een printhulpprogramma stelt Apple iPad-gebruikers in staat bestanden te bekijken en rechtstreeks vanaf hun mobiele apparaten te printen. Dit hulpprogramma is uitermate geschikt voor gebruik op bouwlocaties en bij andere architectuurtoepassingen. Een nieuw ontworpen onderstel maakt het mogelijk snel te wisselen tussen de opvangmand en een vlakke aflegtafel voor de prints. “Het imagePROGRAF-assortiment van Canon is over de hele wereld bekend om de kwaliteit en betrouwbaarheid ervan,” zegt Yuichi Miyano, Director van de Wide Format Printing Group bij Canon Europe. “Wij hebben naar onze klanten geluisterd om inzicht te krijgen in hun behoeften als onderneming en hebben in het imagePROGRAF-assortiment geïnvesteerd om voor die behoeften een oplossing te bieden. Met als resultaat dat de Canon imagePROGRAF iPF670 en iPF770 zijn ontworpen als de perfecte grootformaatprinters voor groeiende ondernemingen met een standaard volume aan CAD- of indoor point-of-sales printwerk. Met het eenvoudige onderhoud, de veelzijdige bestandsverwerking en de uitgebreide workflowcompatibiliteit zijn deze grootformaatprinters ideaal voor print service providers of in-house printafdelingen binnen ondernemingen die actief zijn in de architectuur, bouw of engineering.”

Beide modellen zijn vanaf februari 2015 te bestellen.

Verdere informatie
Foto's van de imagePROGRAF iPF670