Canon introduceert krachtige desktopscanner voor documenten, paspoorten en ID-kaarten

‘s-Hertogenbosch, 15 april 2015: Canon Europe, marktleider in imaging solutions, heeft vandaag de nieuwe imageFORMULA DR-C240 geïntroduceerd, een krachtige desktopscanner voor werkgroepen die speciaal is ontworpen voor het betrouwbaar verwerken van een breed scala aan documenten, waaronder paspoorten en andere legitimatiebewijzen.

imageFORMULA DR-C240 TRAY OPEN FSR_pr.jpg

De compacte en duurzame imageFORMULA DR-C240 is fluisterstil en is daarmee zeer geschikt voor verschillende omgevingen – op afdelingen, backoffice omgevingen en omgevingen waar klantencontact plaatsvindt. Tot de laatste behoren receptiebalies bij banken, hotels, ziekenhuizen en overheidskantoren, allemaal plaatsen waar vaak diverse documenten en identificatiebewijzen dienen te worden gescand en verwerkt.

Krachtige scanprestaties met hoge snelheden
De imageFORMULA DR-C240 biedt krachtige scanprestaties met snelheden tot 45 ppm/ 90 ipm en verwerkt volumes tot 4.000 scans per dag. Met een ADF (Automatic Document Feeder) voor 60 vel zijn grotere batches tegelijk te verwerken. Het robuuste invoermechanisme heeft een ultrasone sensor voor detectie van dubbele invoer en de DFR-technologie (Document Feed Release) garandeert maximale betrouwbaarheid bij het scannen van uiteenlopende typen documenten, waaronder zeer dun papier (vanaf 27g) tot paspoorten¹ met een dikte van maximaal 4 mm, zodat geen separate flatbedscanner nodig is.

“Onze nieuwste scanner is ontworpen in antwoord op feedback en vragen van klanten en daarmee een waardevolle aanwinst voor ons imageFORMULA-assortiment”, zegt Tim Brosnihan, Marketing Manager for Document Scanning Solutions bij Canon Europe. “De markt voor decentraal scannen groeit en wij zien een toenemende vraag van onze klanten naar een compacte maar krachtige desktopscanner. Wat de DR-C240 uniek maakt in ons portfolio is dat deze scanner onze klanten in staat stelt met de standaard documentinvoer een breder scala aan documenten te scannen, waaronder ook paspoorten. Daarmee kan deze scanner in veel meer omgevingen worden gebruikt, van balies in banken en hotels tot drukke afdelingen binnen bedrijven en organisaties.”

Eenvoudig scannen in diverse bestandsindelingen
De imageFORMULA DR-C240 wordt geleverd met Canon’s intuïtieve scansoftware CaptureOnTouch 3. Deze software maakt het mogelijk documenten op een eenvoudige manier in diverse bestandsindelingen te scannen en naar verschillende bestemmingen te sturen, waaronder cloud services als Sharepoint™, DropBox™ Evernote™, OneDrive, GoogleDrive en Sugar Sync. De Canon CapturePerfect software biedt geavanceerde verwerkingsfuncties, zoals automatische scheiding van batches en zone-OCR (Optical Character Recognition). De imageFORMULA DR-C240 wordt tevens geleverd met een Kofax VRS-stuurprogramma voor een hogere beeldkwaliteit, eCopy PDF Pro voor het maken en bewerken van pdf-bestanden en met conversieprogramma’s.

De imageFORMULA DR-C240 zal vanaf mei 2015 via alle Canon-kantoren en geselecteerde dealers in Europa verkrijgbaar zijn.

Voor meer informatie over de DR-C240:

¹ Paspoorten dienen te worden geplaatst in een houder die wordt meegeleverd met de scanner. Voor het scannen van boeken en kwetsbare documenten zijn optionele flatbed A4/A3 units verkrijgbaar.

Verdere informatie
Foto's van de imageFORMULA DR-C240