Canon helpt totale printkosten te verlagen met nieuwe imageRUNNER ADVANCE C3300-serie

Den Bosch, 12 mei 2015 - Canon Europe, marktleider in imaging solutions, introduceert een aantal nieuwe topmodellen in haar assortiment kleuren A3-MFP’s: de imageRUNNER ADVANCE C3320, C3320i, C3325i en C3330i. Deze nieuwe imageRUNNER ADVANCE C3300-serie verenigt Canon’s bekroonde MFP-platform met geavanceerde documentverwerking en een nieuwe print engine om in drukke kantooromgevingen de totale documentkosten te reduceren.

“Onderzoek heeft aangetoond dat 90% van de totale kosten van prints en documenten betrekking heeft op printmanagement en administratie (15%), op documentproductie (25%) en verwerking van documenten (50%) en niet op de kosten van een systeem of de consumables.* Canon ziet hier kansen voor een hogere operationele efficiency. De nieuwe MFP-serie gaat deze uitdaging aan, met naadloze workflows voor documentregistratie, eenvoudig publiceren en een consistent, efficiënt beheer”, zegt Francis Thornhill, European & UK Product Marketing Manager bij Canon Europe.

Efficiënte workflows voor documenten
Het grote touchscreen met een aanpasbare gebruikersinterface zorgt samen met de intuïtieve bediening van de imageRUNNER ADVANCE voor een snelle uitvoering van workflows en biedt een consistente gebruikersbeleving binnen printparken. Documenten zijn snel naar diverse bestemmingen te scannen en gebruikers kunnen documenten converteren naar een reeks bestandsindelingen, zoals Office, Open XML, PPT en Word. De ondersteuning van mobiel werken met printen vanaf mobiele apparaten en scannen naar cloud services garandeert ook onderweg een hoge productiviteit. De slimme MEAP en MEAP web-applicatieplatforms maken dynamische workflows voor printen en scannen mogelijk.

Eenvoudig in beheer en hoge kwaliteit
Documenten met een professionele uitstraling, zoals boekjes, zijn automatisch en intern te produceren. Canon’s nieuwe V2 (Vivid & Vibrant) imaging-technologie zorgt voor indrukwekkende kleuren en helpt ondernemingen zich te onderscheiden van de concurrentie. Daarnaast behoren kostbare inspanningen voor administratie en beheer tot het verleden dankzij automatisch tonermanagement, diagnose op afstand en automatische registratie van tellerstanden. Voor het eerst helpt een ingebouwde video-ondersteuning gebruikers bij storingen om zo stilstand te verminderen. Alle imageRUNNER ADVANCE-systemen in één printerpark kunnen nu centraal worden beheerd en geconfigureerd.

Verbeterde beveiliging
De nieuwe MFP’s bieden naast een schaalbare beveiliging met standaardfuncties als veilig wissen en gebruikersafhankelijke beperkingen ook rapportage met Canon’s bekroonde Universal Login Manager (ULM). Canon’s geavanceerde uniFLOW software biedt met My-Print-Anywhere en Data Loss Prevention (DLP) extra beveiligingsmogelijkheden.

Duurzaam printen
Een nieuwe, compacte Inner finisher combineert zowel traditioneel nieten als ‘eco-stapling’ om afval te verminderen en recycling en versnipperen te vereenvoudigen. Met het innovatieve eco-stapling – een nieuwe feature in Canon systemen - wordt het papier (tot 5 vel) gehecht zonder gebruik van nietjes.

De nieuwe machines zijn Energy Star gecertificeerd en verbruiken in de Sluimermodus minder dan één watt aan energie. Daarmee behoren de TEC-waarden van deze modellen tot de laagste in de wereld van kantoormachines.

De imageRUNNER ADVANCE C3300-serie is vanaf juni 2015 leverbaar in Europa.

* Uit onderzoek door ALL Associates Group, Inc. 2012

Verdere informatie