Canon introduceert A4 mono imageRUNNER serie geoptimaliseerd voor kleine werkgroepen

LONDEN, 1 juli 2015 - Canon Europe, marktleider in imaging solutions, maakt vandaag de introductie bekend van de imageRUNNER 1435-serie. Deze serie bestaat uit twee nieuwe, compacte zwart-wit A4 MFP’s die zijn ontwikkeld met oog op uitdagingen als documentproductie en -kosten binnen kleine, dynamische werkgroepen.

Francis Thornhill, European & UK Product Marketing Manager bij Canon Europe, zegt: “Ondernemingen kijken vandaag de dag in toenemende mate naar operationele efficiency. Naast dat de nieuwe imageRUNNER 1435-serie een lagere TCO biedt, maakt deze serie ook een einde aan administratie- en beheerlasten van print. Beide modellen in deze serie stroomlijnen documentworkflows om de totale kosten van print te verlagen. Dit stelt onze klanten in staat kostbare tijd te besparen en zich te focussen op zakelijke prioriteiten.”

Stroomlijnen van documentverwerking en printen
De nieuwe imageRUNNER 1435i en 1435iF combineren de basisfunctionaliteit van printen, kopiëren, scannen, Scan&Zend en faxen¹ in een compact en robuust apparaat met een printsnelheid van 35 ppm. Om workflows te optimaliseren, stellen de apparaten gebruikers in staat papieren documenten te scannen als doorzoekbare digitale bestanden en deze rechtstreeks naar een reeks bestemmingen te verzenden zonder dat daarvoor een pc nodig is.

De imageRUNNER 1435-serie biedt uitgebreide connectiviteitsmogelijkheden voor mobiele werkers, van printen en scannen naar USB tot een reeks mobiele print solutions. Dit alles geeft gebruikers meer flexibiliteit bij zowel toegankelijkheid als het printen van documenten.

Eenvoudig in beheer en administratie
De nieuwe MFP’s worden geleverd met een afzonderlijke toner en door gebruikers te vervangen drum engine. Dit maakt ze een ideale, kosteneffectieve oplossing voor drukke werkgroepen. Evenals bij de imageRUNNER ADVANCE-modellen, zorgt de nieuwe imageRUNNER-controller voor een eenvoudig en efficiënt beheer van de apparaten. Service op afstand voor automatisch tonerbeheer, apparaatdiagnose en registratie van meterstanden maakt bij klanten een einde aan omslachtige back-office-activiteiten.

Bij grotere printerparken biedt de imageRUNNER 1435-serie ook batch-configuratie op afstand en daarmee is een eenvoudig en consistent printerparkbeheer mogelijk. De embedded compatibiliteit met uniFLOW – Canon’s toonaangevende beheersoftware voor printen en scannen – stelt ondernemingen in staat om binnen een printerpark printkosten te registreren, toe te wijzen en te bewaken.
De nieuw toegevoegde native-ondersteuning van industriestandaards als PCL en Genuine Adobe® PostScript 3™ maakt het mogelijk de apparaten moeiteloos te integreren in IT-omgevingen van de klant.

Veilig met vertrouwelijke informatie
Om bij organisaties de kans op printgerelateerd gegevensverlies te minimaliseren, zijn de nieuwe apparaten standaard uitgerust met beveiligd printen, iPSec, afdelings-ID en geautoriseerd verzenden. Om gescande gegevens extra te beveiligen, is ook de optie voor versleuteling van PDF-documenten toegevoegd. Bij grotere printerparken en ondernemingen kunnen gebruikers met uniFLOW profiteren van de veilige My Print Anywhere-printvrijgave, integratie met kaartlezers en gecentraliseerd toegangsbeheer.

Energiezuinig
De nieuwe apparaten verbruiken in de sluimermodus minder dan twee watt aan energie en zijn Energy Star gecertificeerd. Daarmee behoren de TEC-waarden van de apparaten tot de laagste in de branche.

De imageRUNNER 1435-serie zal vanaf juli 2015 in heel Europa verkrijgbaar zijn.

imageRUNNER 1435i – belangrijkste kenmerken:

• Efficiënte printsnelheid van 35 ppm (A4, zwart-wit)
  • Standaard functies: printen, kopiëren, scannen en Scan&Zend
  • DADF
  • Max. 1.100 vel papier en automatisch dubbelzijdig printen
  • Bureau- of vloerplaatsing
  • PCL en Genuine Adobe Postscript 3
  • Separate toner- en drum engine-technologie
  • Ondersteuning van mobiel werken
  • Apparaatbeheer centraal en op afstand mogelijk
  • Embedded compatibiliteit met uniFLOW-printbeheersoftware

imageRUNNER 1435iF – belangrijkste kenmerken: