Canon vergroot marktaandeel door zeer grote vraag naar imagePRESS C800-serie

Den Bosch, 5 juni 2015 - Canon Europe, wereldwijd marktleider in imaging solutions, heeft in 10 maanden ruim 1.400 systemen uit de imagePRESS C800-serie verkocht binnen Europa. Deze productieprinter is in juli 2014 gelanceerd. Door de uitzonderlijk grote vraag heeft Canon haar positie in de markt voor losblad kleuren productieprinters in Europa in het laatste kwartaal van 2014¹ versterkt.

De imagePRESS C800-serie bestaat uit twee modellen - de 70 ppm imagePRESS C700 en de 80 ppm imagePRESS C800 - die zijn uitgerust met bewezen technologie afkomstig uit het Canon-vlaggenschip, de imagePRESS C7011VP(S). De modellen beschikken over innovaties als Consistently Vivid (CV) toner, Compact Registration Technology (CRT), Auto Correct Colour Tone (ACCT) en een Vertical Cavity Surface Emitting Laser (VCSEL). Daarmee zorgt de imagePRESS C800-serie in zowel commerciële als in-house printomgevingen voor uiterst hoge prestaties in termen van printkwaliteit, productiviteit en veelzijdigheid. Uit de positieve reacties van gebruikers in Europa blijkt dat het succes is gebaseerd op een reeks factoren: de kwaliteit van de kleurreproductie, de flexibiliteit en de hoge productieniveaus die haalbaar zijn. “De Canon imagePRESS C700 zorgt voor een kwaliteit die ik niet eerder heb gezien bij op toner gebaseerde digitale printtechnologie. Maar belangrijker is de productiviteit, die ongeëvenaard is, vooral op dikker papier”, zegt Braulio Sánchez, partner van SPRINT FINAL Publicidad, een reclame- en PR-bureau in Madrid.

“Zeven jaar geleden installeerden wij als één van de eerste bedrijven in het Verenigd Koninkrijk een Canon imagePRESS. Sindsdien heb ik een aantal modellen gehad en de imagePRESS C700 is het beste systeem tot nu toe: de printkwaliteit is perfect, de back-to-back registratie is indrukwekkend en consistent. Dankzij de compacte afmetingen hebben we veel bespaard op huur en andere kosten.

De imagePRESS C700 is ook uiterst betrouwbaar. Zo hadden we in twee maanden een substantiële hoeveelheid SRA3 en hoefden we maar één keer een technicus in te schakelen”, vertelt Rob Exton, eigenaar en managing director van Print by Design.

“MultiCopy positioneert zich als hét loket voor bedrijven en organisaties die hun communicatie slimmer, efficiënter, completer en effectiever willen maken. Dit betekent dat we ontwikkelingen een stap voor willen blijven. Met de plaatsing van drie imagePRESS C800 productieprinters zijn we in staat nog beter te anticiperen op de behoefte van onze klanten aan een snelle levertijd en een hoge kwaliteit drukwerk”, vertelt Peter Moes, directeur van MultiCopy Almere en Lelystad.

Fogra certificering
Om het aanbod nog aantrekkelijker te maken voor print service providers is de serie nu conform de eisen van ISO 12647-8:2012² door de Duitse instantie Fogra gecertificeerd als FograCert Validation Printing System. Door deze certificering kunnen gebruikers vertrouwen op printresultaten van de hoogste kwaliteit, kleurnauwkeurigheid en consistentie.

“Uit gesprekken met klanten wisten we dat de markt behoefte had aan een systeem dat de superieure kwaliteit, betrouwbaarheid en flexibiliteit van de imagePRESS C800-serie biedt. De uitstekende verkoopresultaten en positieve reacties bevestigen dat Canon er opnieuw in slaagt klanten te helpen om in te spelen op veranderende behoeften en hun concurrentievoorsprong te vergroten”, zegt Mark Lawn, Director Professional Print Solutions van Canon Europe. “Met elk van onze gecertificeerde configuraties kunnen klanten erop vertrouwen dat hun digitale kleurenpers een consistente en meetbare kwaliteit produceert. Zo kunnen ze veel eenvoudiger en winstgevend inspelen op de vraag naar hoogwaardige printproducties.”

¹ infoSource 2015
² Procesbewaking voor de productie van halftoon kleurscheidingen, drukproeven en productieprints – Deel 8 – Validatie van printprocessen bij rechtsreeks werken vanuit digitale gegevens.

Verdere informatie
Foto's van de imagePRESS C800