Canon wint vijf Winter Pick-awards voor haar ‘outstanding’ MFP’s en Document Imaging Solution Suite

Den Bosch, 10 februari 2014 - Canon Europe, marktleider in imaging solutions, heeft van test- en onderzoeksorganisatie Buyers Laboratory LLC (BLI) vijf 2015 ‘Winter Pick of the Year’-awards ontvangen, waaronder een ‘Outstanding Achievement in Energy Efficiency’ en een award voor ‘Outstanding Document Imaging Solution Suite’. Als erkenning voor Canon’s betrokkenheid en inzet om de allerbeste hardware- en softwareoplossingen aan te bieden aan consumenten en zakelijke gebruikers heeft BLI de onderneming de volgende awards toegekend:

BLI Winter Pick of the Year voor Outstanding 51- to 60-ppm A3 Monochrome MFP

BLI Pick of the Year voor Outstanding Entry-Level 21- to 30-ppm A3 Monochrome MFP

BLI Winter Pick of the Year voor Outstanding Achievement in Energy Efficiency

BLI Winter Pick of the Year voor Outstanding A4 Monochrome

BLI Winter Pick of the Year voor Outstanding Document Imaging Solution Suite
  • Canon uniFLOW V5.3

De Pick-awards worden tweemaal per jaar uitgereikt aan de best presterende hardware- en softwareoplossingen op basis van uitgebreide tests. Hierbij is veel aandacht voor de belangrijkste kenmerken en prestatiefactoren voor kopers van deze oplossingen. De Canon imageRUNNER 2202N en imageRUNNER ADVANCE 6255i maakten met hun uitzonderlijke prestaties, productiviteit en kwaliteit indruk op de BLI-analisten. De zwart-wit imageRUNNER 2202N is bekroond vanwege de uiterst hoge beeldkwaliteit in zowel print- als kopieermodus en de flexibele MF Toolbox waarmee documenten kunnen worden gescand naar gecomprimeerde en doorzoekbare PDF-bestanden. Met 60.000 prints en 12.000 scans zonder invoerstoringen of serviceoproepen kregen ook de duurzaamheid en betrouwbaarheid van de machine aandacht. “Het feit dat het apparaat is ontworpen om gemakkelijk zelf eenvoudige onderhoudswerkzaamheden uit te voeren stelt gebruikers in staat om minder tijd aan de printer te besteden en meer aan hun werkzaamheden”, aldus Volgens BLI-analist Martin Sloane. Hiermee is de printer zeer aan te bevelen voor dynamische kleine tot middelgrote werkgroepen.

De Canon imageRUNNER ADVANCE 6255i kreeg erkenning als uiterst productief apparaat voor drukke kantooromgevingen. De BLI-analisten waren onder de indruk van het aanpasbare bedieningspaneel, de intuïtieve stuurprogramma’s en de talrijke profielinstellingen, waardoor gebruikers complexe opdrachten met slechts één klik kunnen programmeren. Ook kende BLI de Canon i-SENSYS MF6180dw de Winter Pick of the Year for Outstanding Achievement in Energy Efficiency toe. Het apparaat vertoont consistent een substantieel lager energieverbruik in vergelijking met concurrerende zwart-wit A4 MFP’s voor kleine werkgroepen. Deze MFP laat ook veel kortere dan gemiddelde hersteltijden vanuit de sluimermodus zien. Hierdoor kunnen gebruikers erop vertrouwen dat het geen invloed op de productiviteit heeft wanneer de i-SENSYS MF6180dw in de sluimermodus gaat. Onnodig energieverbruik wordt voorkomen door het display uit te laten wanneer printopdrachten worden verzonden als het apparaat zich in de sluimermodus bevindt.

BLI’s Winter Pick of the Year for Outstanding A4 Monochrome MFP ging naar Canon’s i-SENSYS MF229dw voor de superieure beeldkwaliteit bij printen en kopiëren. BLI was ook lovend over het grote aantal connectiviteitsmogelijkheden. Als Mopria-gecertificeerd en compact 4-in-1-apparaat ondersteunt het de Canon Mobile Printing en Canon Mobile Scanning-apps voor iOS en Android. BLI’s senior writer Carl Schell omschreef de standaard automatische duplexfunctie met 2:2 kopieermodus als een “geweldige manier voor gebruikers om thuis op papier en kosten te besparen.” Canon’s uniFLOW V5.3 werd tijdens BLI’s Winter 2015 Pick bekroond als “Outstanding Document Imaging Solution Suite.”

“De winnaars van de Pick-awards moeten gedurende een bepaalde testperiode niet alleen buitengewone prestaties leveren, de oplossingen dienen ook toonaangevend te zijn in vergelijking met concurrerende producten”, zegt BLI’s senior editor Jamie Bsales.

“Wij zijn blij dat de strenge testmethoden van BLI opnieuw de kracht en breedte van ons office portfolio illustreren. Dit geldt vooral op het gebied van efficiënt energieverbruik, terwijl we ook blijven werken aan verbetering en uitbreiding van ons assortiment om tegemoet te komen aan de behoeften van onze klanten”, vertelt Paul Rowntree, European & UK Product Marketing Director van Canon Europe.

Voor meer informatie over BLI’s Pick-awards: www.buyerslab.com

Beurzen en evenementen