Canon breidt Essential Business Builder Program uit met nieuwe thematische workshops en studiepakketten

LONDEN, 4 juni 2015 – Canon, marktleider in imaging solutions, heeft haar succesvolle Essential Business Builder Program (EBBP) uitgebreid met een serie nieuwe thematische workshops en educatieve pakketten om zakelijke relaties te begeleiden en te ondersteunen tijdens hun traject van kennisverwerving en zakelijke ontwikkeling. Met een bewezen track record dat over een periode van meer dan tien jaar is opgebouwd, biedt EBBP Canon-relaties toegang tot een programma vol toonaangevende gidsen, lokale educatieve workshops en onafhankelijke consultants. Op deze wijze helpt Canon grafisch ondernemers zowel de prestaties als de winstgevendheid van hun onderneming te verhogen.

Nieuw in EBBP voor 2015 is de serie thematische workshops. Elk van deze workshops is afgestemd op de behoeften van grafisch ondernemers en in-house reproafdelingen die zich willen aanpassen aan veranderingen in de markt en willen profiteren van toekomstige groeimogelijkheden.

Tot de onderwerpen die tijdens workshops aan bod komen behoren:

• digitale marketing en hoe grafisch ondernemers mogelijkheden kunnen optimaliseren binnen nieuwe communicatieplatforms;
  • bedrijfsmanagement – om bestaande business modellen en aanbiedingen van concurrenten te identificeren;
  • plannen voor verandering – speciale workshops voor de in-house en graphic arts omgevingen.

Centraal in Canon’s uitgebreide EBBP-aanbod is een meer toegesneden aanpak waarbij hoofdthema’s zoals marketing, sales en bedrijfsontwikkeling zijn gebundeld om flexibel en thematisch studeren mogelijk te maken en studiepakketten te ontwikkelen.

Het programma is daarnaast uitgebreid met actueel leesmateriaal, tools en templates plus logische actieplannen. Dat alles als aanvulling op de in workshop-stijl gegeven training en toegankelijk via Digital Dimensions, de Canon-portal voor haar relaties.

Relaties kunnen ook profiteren van de toewijzing van ervaren, zelfstandige mentors die hun kennis en adviezen delen tijdens het traject van kennisverwerving en bedrijfsontwikkeling.

“EBBP heeft het afgelopen decennium vele relaties ondersteund om verdere zakelijke groei te realiseren. We zijn constant op zoek naar manieren om ons aanbod te verbeteren en zo te waarborgen dat het programma voorloopt op trends en ontwikkelingen, zodat grafisch ondernemers over de beste mogelijkheden beschikken om zich aan te passen, te diversifiëren en te blijven groeien,” zegt Andrew Harris, European & UK Professional Print Marketing Manager bij Canon Europe.

De interne printafdeling van de Public & Commercial Services Union (PCS) is een van de vele relaties die de voordelen van deelname aan Canon’s EBBP heeft ervaren. Asad Butt, Print and Distribution Manager bij PCS: “Dankzij Canon’s praktijkgerichte adviezen en begeleiding heeft PCS een reeks innovatieve solutions geïmplementeerd die aantoonbaar verschil voor onze organisatie heeft gemaakt.”

Zakelijke relaties die meer informatie willen over Canon’s nieuwste EBBP-aanbod kunnen zich aanmelden bij Digital Dimensions of contact opnemen met hun Canon accountmanager.

Beurzen en evenementen