Canon’s 500ste Océ ColorStream helpt Cambridge Assessment bij overgang naar inkjet

Den Bosch, 23 februari 2015 - Cambridge Assessment - de organisatie die verantwoordelijk is voor de uitvoerende taken van drie examenraden van de Universiteit van Cambridge - heeft geïnvesteerd in twee rotatieve hoge snelheid Océ ColorStream 3700 inkjetprinters. Deze investering markeert Canon’s 500ste installatie van de Océ ColorStream wereldwijd. Hiermee geeft Cambridge Assessment het startsein voor de overgang naar inkjet. Dit doet zij met het doel de organisatie klaar te stomen voor de toekomst, een maximale productiviteit te realiseren en steeds hogere printvolumes te produceren.

Cambridge Assessment print examenmateriaal voor opleidingsinstituten wereldwijd die het keurmerk van de Universiteit van Cambridge voeren. Zij kan hierbij geen enkele concessie doen aan de kwaliteit. “Voor ons is inkjet de toekomst en toen we op zoek gingen naar technologie die ons duurzaamheid en flexibiliteit biedt en de hoge kwaliteit en consistentie waarborgt die onze klanten verwachten, scoorde de Océ ColorStream van Canon veruit het hoogst”, zegt Kate Barnett, Group Director of Operations van Cambridge Assessment. “Een kleine inktdruppel die niet goed op een vel examenpapier staat, kan worden opgevat als een decimale punt. Dit kan invloed hebben op het antwoord van een kandidaat op een vraag. Het is dan ook erg belangrijk dat de kwaliteit en consistentie gewaarborgd zijn. We kunnen ons geen fouten veroorloven”, zegt Barnett.

Kortere doorlooptijden
Hoewel Cambridge Assessment de ColorStream 3700 printers aanvankelijk alleen voor zwart-wit printwerk inzet, was de mogelijkheid ook in kleur te kunnen printen belangrijk bij de keuze voor deze technologie. “Examendocumenten worden traditioneel in zwart-wit geprint. Elementen als kleurenkaarten en diagrammen worden als afzonderlijke documenten bijgevoegd. Wanneer wordt besloten kleurenpagina’s toe te voegen aan examendocumenten zijn wij in staat om hieraan snel te voldoen. Bovendien maken de nieuwe printers het eenvoudig om snel te wisselen tussen pagina-indelingen van boekjes en zullen zij beter en vaker kunnen worden ingezet. Deze hogere uptime stelt ons in staat kortere doorlooptijden te realiseren en helpt verspilling te verminderen. Met de ColorStream 3700 beschikt Cambridge Assessment via het web over de mogelijkheid van toezicht op de kwaliteitsborging.”

Beide printers zijn in januari geïnstalleerd als onderdeel van een vernieuwd contract met Canon Business Services. Beide partijen zetten hiermee hun samenwerking voort die in maart 2009 begon. Cambridge Assessment gebruikt nu drie Océ ColorStream 9000-tonerprinters. Zij verwacht deze uit te faseren zodra de nieuwe machines de gewenste printvolumes realiseren. Barnett: “Wij werken al een aantal jaar met Canon samen. We vertrouwen erop dat, nu onze activiteiten toenemen, wij over de juiste partner en technologie beschikken. Canon is een zeer sterk internationaal merk met een lange staat van dienst.”

“De belangen van haar klanten zijn de basis voor de beslissing van Cambridge Assessment om te kijken naar de voordelen die inkjet kan bieden. Dat zij opnieuw voor Canon heeft gekozen, is een illustratie van onze goede relatie en het vertrouwen dat Cambridge Assessment heeft in de inkjet-technologie van Canon”, aldus Peter Wolff, European Director van de Commercial Printing Group van Canon Europe.