M2 Printing B.V. installeert Océ ProCut 3200 XXXL van Canon

Enkhuizen, [datum] maart 2014 - M2 Printing B.V. - een full service Sign- en Printbedrijf uit Enkhuizen - heeft de Océ ProCut 3200 XXXL van Canon geplaatst. Dit is de grootste en meest uitgebreide configuratie van Canon in Nederland. Dankzij dit uiterst nauwkeurig geautomatiseerde digitale flatbed snijsysteem beschikt M2 Printing B.V. nu over een uitzonderlijke snijkwaliteit voor alle toepassingen die nabewerking vereisen. Als onderdeel van een volledig digitaal workflow-systeem met onder andere Océ ProCut-workflowsoftware maakt deze geavanceerde snijmachine het mogelijk de workflow voor grootformaat digitaal printen te stroomlijnen: van prepress tot en met nabewerking.

M2 Printing B.V. - de nieuwe naam van het voormalige bedrijf Budget Banners - is deskundig op het gebied van grootformaat printen. Het bedrijf begeleidt zowel kleine als grote printprojecten van projectbegeleiding tot en met montage. M2 Printing B.V. print op vele materialen, variërend van verschillende soorten PVC, textiel en foliën tot plaatmateriaal. Tot voor kort werd al het werk met de hand gesneden. Mede als gevolg van een groeiende productie en een stijgende behoefte aan korte doorlooptijden besloot het bedrijf de nabewerking volledig te automatiseren. De Océ ProCut 3200 XXXL wordt ingezet om alle materialen te snijden en frezen.

Substantiële verkorting doorlooptijden
“Dankzij zijn veelzijdigheid is de Océ ProCut 3200 XXXL van Canon in staat een groot arsenaal van grafische materialen te snijden, rillen en frezen. Ook hebben we deze snijmachine aangeschaft om kosten te besparen, onze efficiency te vergroten en doorlooptijden substantieel te verkorten”, vertelt Sander Muller, eigenaar van M2 Printing B.V. “Zo drukken we het voltooien van jobs nu uit in minuten in plaats van uren, zoals bij handmatig snijden. Doordat de snijmachine door slechts één operator kan worden bediend, besparen we ook op de kosten. We zijn actief in een snelgroeiende markt en met de Océ ProCut 3200 XXXL kunnen we inspelen op de kwaliteitsbehoeften van onze klanten. Zo is het mogelijk elke opdracht consistent hoogwaardig en foutloos te snijden.

De klanten van M2 Printing B.V. stellen niet alleen verschillende eisen aan printen op grootformaat, maar ook aan de nabewerking. Met behulp van Océ ProCut is het mogelijk het snijproces aan te passen aan hun specifieke behoeften. “M2 Printing B.V. is een dynamisch en innovatief bedrijf dat tijdig wil anticiperen op nieuwe marktontwikkelingen. Zij is zich bewust van de grote voordelen van de Océ ProCut-software. Zo kan de workflow voor het voorbereiden en verwerken van de snijbewerkingen eenvoudig worden gedefinieerd en geïntegreerd met de productielijn. Hierdoor is het bedrijf in staat klanten een compleet afgewerkt product te leveren, dat geheel in eigen huis is geproduceerd en klaar voor montage”, aldus Wouter Derichs, Channel Manager Display Graphics van Canon.