Canon steekt aanbod kleinformaat papier in nieuw jasje

Den Bosch, 2 juni 2014 – Canon heeft de verpakking van haar volledige assortiment kleinformaat papier gerestyled. Het papier is nog steeds van dezelfde hoogwaardige kwaliteit, maar door de restyling is sprake van grotere herkenbaarheid en uniformiteit. Zo heeft elke productcategorie een eigen herkenbare kleur en eenvoudige productnamen. Het hele assortiment is in levendige kleuren en de Canon-huisstijl vormgegeven. Bovendien zijn drie papiersoorten – Top Colour Zero, Black Label Zero en Recycled White Zero – volledig klimaatneutraal.

Herkenbaar en duurzaam
Canon biedt voor het eerst volledig klimaatneutraal papier aan. Vanaf nu is dit niet alleen van toepassing op de productie, Black label zero wordt al jaren CO2-neutraal geproduceerd, maar ook de CO2-uitstoot van het transport. De onvermijdbare CO2-uitstoot van de drie duurzame papiersoorten wordt gecompenseerd. In nauwe samenwerking met Climate Partner heeft Canon voor elke papiersoort een klimaatproject gekozen waar het compensatiebedrag naartoe gaat: een project in Bandirma, Turkije dat is gericht op windenergie (Recycled White Zero), een project in Ghana dat in het teken staat van het vervangen van traditionele, op houtskool gestookte ovens door meer milieuvriendelijke Gyapa-ovens (Black Label Zero) en een project voor de ontwikkeling van een waterkrachtcentrale in Hamzali, Turkije (Top Colour Zero). In het logo van Climate Partner dat op de verpakkingen is afgebeeld, staat een code. Deze code kan een klant invullen op de website van Climate Partner om te zien hoeveel Canon heeft bijgedragen aan de drie projecten.

“Canon heeft een lange staat van dienst op het gebied van Imaging Supplies. Met deze restyling zetten we een belangrijke stap op het gebied van herkenbaarheid, klanttevredenheid en duurzaamheid. Door een aantal papiersoorten volledig klimaatneutraal te maken, willen we een tastbare bijdrage leveren aan een beter milieu en onze CO2-footprint verkleinen”, vertelt Wilco Verheij, Channel Director Wide Format van Canon Nederland N.V. “Hiermee kunnen we nu ook een goede invulling geven aan de toenemende vraag uit de markt naar duurzame producten, iets waar Canon voortdurend mee bezig is.”