Studenten Design Academy Eindhoven experimenteren met grootformaat print tijdens inspirerende workshop Canon

‘s-Hertogenbosch, 25 maart 2014 – 15 derdejaars studenten van de Design Academy Eindhoven hebben afgelopen week een grootformaat print workshop van Canon Nederland gevolgd. Tijdens de workshop konden de studenten experimenteren met nieuwe (print)technieken en methoden. Canon wil zo een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van studenten als ontwerper. Om de deelnemers een goede indruk van de mogelijkheden van print te bieden, kregen zij een algemene presentatie over diverse printtechnieken en een uitgebreide demonstratie op de Océ Arizona. Vervolgens konden de studenten tijdens praktijksessies, onder begeleiding van Canon, hun eigen ontwerp printen op de Océ Arizona. Opdracht was om een ontwerp te creëren met als onderwerp: transparantie en de opbouw van kleur. Gedurende drie sessies hebben alle studenten hun creaties geprint op uiteenlopende media en zijn de meeste creatieve ideeën tot uitvoering gebracht op de veelzijdige flatbed printer van Canon.

Design Academy Eindhoven workshop Canon.jpg