Halewijn NV brengt kranten dichterbij lezers met Océ ColorStream® 3900

‘s-Hertogenbosch, 23 mei 2013 – Canon Europe – internationaal marktleider in imaging-oplossingen - stelt de Belgische drukkerij en uitgeverij Halewijn NV met de levering van haar nieuwste digitale printsysteem Océ ColorStream® 3900 in staat haar digitale mogelijkheden in de markt voor dag- en weekbladen substantieel uit te breiden. Dankzij de nauwe samenwerking met Canon kan Halewijn - tot voor kort uitsluitend actief als offset drukker - haar klanten veel meer flexibiliteit en een keuze bieden uit een uiterst kosteneffectief aanbod van digitale printoplossingen.

nl_picture_Océ ColorStream® 3900
Océ ColorStream® 3900

Halewijn zet de ColorStream 3900 - één van de nieuwste systemen van de toonaangevende Océ ColorStream 3000-serie – vooral in voor de wekelijkse productie van 300.000 exemplaren van het weekblad Kerk en Leven, dat maar liefst 500 varianten telt en waarvan een aantal een oplage van slechts 200 exemplaren heeft. “De snelle ontwikkelingen in druktechnologie in combinatie met de groeiende behoefte naar variabele productieoplagen, dwingen ons vooruit te kijken en een state-of-the art technologie te introduceren. Hiermee behouden we onze voorsprong op andere markspelers en kunnen we voldoen aan de veranderende behoeften van onze klanten,” vertelt Toon Osaer, Managing Director van Halewijn. “De overstap naar een digitale printoplossing stelt ons in staat het weekblad dichterbij de lezers te brengen met meer lokale edities. In deze tijd van globalisering is interactie met lokale gemeenschappen cruciaal. Lezers kunnen bijvoorbeeld een actieve rol spelen bij het aanleveren van content.”

Superieure kwaliteit
De Océ ColorStream 3900 is het snelste model in de ColorStream 3000-serie en uitstekend geschikt voor de productie van kleine oplagen van kranten en boeken - zowel zwart-wit als full colour - transactionele toepassingen en direct mail. De Océ ColorStream 3900 haalt een printsnelheid van 127 meter per minuut en heeft een resolutie van 600 x 480 dpi met multilevel dotmodulatie voor een superieure kwaliteit op topsnelheid. Naast de ColorStream 3900 levert Canon Halewijn Océ PRISMA-software voor het stroomlijnen van de productie-workflow: van inbinden en archiveren tot en met distributie.

Sterke interactie met lezers
Stefaan Vanysacker, eigenaar van P3 Print Publish Packaging - een externe projectmanager voor Halewijn - heeft het project begeleid. “De groeiende vraag naar geografisch gebonden informatie in het weekblad heeft ertoe geleid dat elke wekelijkse editie naast de algemene inhoud nu vier extra pagina’s met lokaal nieuws bevat”, vertelt hij. “De digitale productie van kranten maakt het mogelijk flexibel met content om te gaan en het nieuwe platform biedt hiervoor ondersteuning. Zo ervaren lezers een sterker gevoel van interactie.”

De Océ ColorStream 3000 heeft een modulaire opzet met verschillende single en twin configuraties met vier printsnelheden, die variëren van 48 tot en met 127 m/min. Het assortiment bestaat uit de ColorStream 3200, 3500, 3700 en 3900. “De keuze van Halewijn voor digitale technologie is een cruciale stap, omdat de productie verschuift naar een model dat de veranderde dynamiek van haar uitgaven kan ondersteunen”, legt Peter Wolff, hoofd van de Commercial Printing Group bij Canon Europe, uit. “Canon is marktleider in inkjet kleurenprinters in Europa en wij zijn trots dat Halewijn een beroep doet op Canon om de overgang te realiseren van traditionele druktechnologie naar de nieuwe digitale wereld van print en communicatie.”

Meer informatie over de Océ ColorStream® 3900

Verdere informatie