Drukkerij Graphic & Mail breidt printerpark uit met Canon imagePRESS C6010

’s-Hertogenbosch, 6 februari 2013 - Graphic & Mail in Venlo heeft haar printerpark uitgebreid met de imagePRESS C6010 van Canon. Met deze hoogvolume digitale kleurenproductieprinter kan het grafische bedrijf nog beter inspelen op de groeiende behoefte van klanten aan digitaal drukwerk met variabele oplages. Door deze grafische productieprinter is zij in staat haar klanten een totaalaanbod te bieden op het gebied van offset en print, zowel op klein- als grootformaat. Hiermee geeft Graphic & Mail invulling aan haar ambitie om de grootste printleverancier van Noord-Limburg te worden.

Graphic_&_Mail_image-v1_0.JPG

Graphic & Mail bedient in de regio een breed publiek op het terrein van offset en print, zowel op klein- als grootformaat, en van ontwerp en lay-out tot printen, drukken, afwerking en verzending. Het bedrijf biedt een gevarieerd aanbod van grafische producten, variërend van huisstijlen, bewegwijzering, posters, vlaggen en reclameborden tot periodieken, verpakkingen, uitnodigingen en geboortekaartjes. Bovendien neemt Graphic & Mail een sterke positie in als leverancier van etiketten voor de groente- en fruitsector. Het huidige printerpark bestaat uit twee zwart-witsystemen van Océ, de VP2100 en DP110. Met de plaatsing van de imagePRESS C6010 - die de Océ CS665 vervangt - is het grafische bedrijf in staat het blikveld nog verder te verbreden en zijn positie in de markt voor digitaal printen in Noord-Limburg te versterken.

Groeiende behoefte aan digitaal drukwerk
“De kracht van Graphic & Mail is dat we werken op basis van een totaalconcept. Onze missie is het vinden van de beste oplossing, die garant staat voor kwaliteit en snelheid tegen concurrerende prijzen. We hebben gekozen voor de Canon imagePRESS C6010, omdat we ons aanbod van printproducties zo goed mogelijk willen afstemmen op de wensen van onze klanten”, vertelt directeur Nino Venezia van Graphic & Mail. “De markt voor digitaal printen groeit en met  deze hoogvolume digitale kleurenproductieprinter van Canon kan Graphic & Mail nog beter inspelen op de groeiende behoefte aan digitaal drukwerk. De imagePRESS C6010 stelt ons in staat hoogwaardige kleurenproducties kostenefficiënt te verwerken en hierbij zeer korte levertijden realiseren.”

Uitstekende printkwaliteit
De Canon imagePRESS C6010 is gebaseerd op een aantal revolutionaire technologieën. Zo waarborgen V-Toner, T-Developer en E-Drum - samen met de Advanced Image Transfer Belt en het olievrije Twin Fusing-systeem – een uitstekende printkwaliteit die niet onderdoet voor offset. De printer biedt - in combinatie met het geavanceerde beeld- en kleurenmanagement - een uitstekende printkwaliteit met een resolutie van 1200 dpi bij 256 gradaties en een snelheid van 70 kleurafdrukken per minuut op maximaal 300 grams papier. Doordat in het fixeerproces geen olie wordt gebruikt, kunnen de afdrukken eenvoudig worden gelamineerd of voorzien van spotvernis.