Canon maakt ‘vluchtschema’ Grafische Vakbeurs 2013 bekend

‘s-Hertogenbosch, 17 januari 2013 – Grafische bedrijven die een vliegende start van 2013 willen beleven, kunnen tijdens de Grafische Vakbeurs bij de Canon-stand inchecken voor een inspirerende reis met ‘Bestemming Succes’. De crossmedia uitnodigingscampagne van Canon - gebaseerd op een website, gepersonaliseerde direct mail en e-mailings met PURLS en social media - heeft al veel ‘reislustige’ grafici naar de website www.opreisnaarsucces.nl geleid.

Business-ontwikkeling
Uit de inschrijvingen blijkt dat de grafisch ondernemers graag met Canon in gesprek willen over de uitdagingen waarmee zij te maken krijgen en de activiteiten die hen in 2013 naar meer succes kunnen leiden. Grafische ondernemingen zijn vooral geïnteresseerd in onderwerpen die te maken hebben met business ontwikkeling. Canon speelt hierop in op door deze beurseditie weinig ‘staal’ neer te zetten en vooral de consultants aan het woord te laten. Zij voorzien grafisch ondernemers bij de ‘incheckbalies’ van de juiste informatie en bagage om succesvolle keuzes te maken voor hun bedrijf.

Doorlopende presentaties
In het ‘Canon Airport Theater’ bij de stand geven professionals van Canon en externe sprekers doorlopend presentaties over een scala aan tools en activiteiten waarmee successen behaald kunnen worden in de grafische branche. Deze presentaties geven een indruk van de mogelijkheden op het gebied van software, partnerships, kennis en kunde en hoe dit de grafisch ondernemer succesvol kan inzetten.

Het ‘vluchtschema’ voor de presentaties in het Canon Airport Theater is op alle beursdagen als volgt:

12.30 Bestemming succes met bedrijfscoaching op maat
– door Jo Warnier, Addtention
13.00 Bestemming succes met Canon
13.30 Bestemming succes met Efficiënte Productie
14.00 Bestemming succes met Strategie en Advies (alleen dinsdag en woensdag)
14.30 Bestemming succes met Betere Productiemiddelen
15.00 Bestemming succes met Crossmedia-toepassingen
- door Edward Molkenboer, Directmailing.nl
15.30 Bestemming succes met Nieuwe Communicatiediensten
16.00 Bestemming succes met Inkjet
16.30 Bestemming succes met Betere Productiemiddelen
17.00 Bestemming succes met Duurzaam Ondernemen
17.30 Bestemming succes met Duurzame en Effectieve Communicatie met Papier
- door Erik Timmermans, Informatiecentrum Papier en Karton
18.00 Bestemming succes met Layar
- door Marjolein Stromeier, Layar
18.30 Bestemming succes met Strategie en Advies
19.00 Bestemming succes met Nieuwe Communicatiedienste
19.30 Bestemming succes met Efficiënte Productie

Tijdens het presentatieslot ‘Betere Productiemiddelen’ (dagelijks om 14.30 uur en 16.30 uur) presenteert Canon haar line-up productiemiddelen op een wijze die nog niet eerder is vertoond. Op donderdag staat om 14.00 uur een speciale sessie op het programma met de titel: ‘Bestemming succes met uw repro, voor huisdrukkerijen en reprobedrijven’.

Gastsprekers
Jo Warnier, eigenaar en verkoopstrateeg bij Addtention, trapt het programma af met een presentatie over het creëren van het perfecte partnership. Hij toont aan wat de rol is van een externe partij en bedrijfscoaching bij het en zoeken naar nieuwe mogelijkheden of een meer efficiënte werkwijze om grafische bedrijven (nog) succesvoller te maken.

Erik Timmermans, directeur Informatiecentrum Papier en Karton (IPK). IPK informeert een breed publiek over de duurzame en (gebruiks)vriendelijke eigenschappen van papier en karton. Timmermans is ook Country Manager van Print Power, een internationaal initiatief om print als onderdeel van de mediamix te promoten. Samenwerking en bewustwording staan daarbij centraal. Hij koppelt betrokkenheid en goede onderhandelingsvaardigheden aan een gedegen juridische kennis en analytisch vermogen. Zijn creativiteit zet hij in bij het vinden van innovatieve, maar realistische oplossingen.

Edward Molkenboer van Directmailing.nl laat zien hoe zijn direct mail-concepten zorgen voor meer printvolume bij grafische klanten en biedt met Canon kant-en-klare oplossingen om crossmedia-toepassingen voor meer grafische bedrijven mogelijk te maken.

Marjolein Stromeier van Layar licht toe hoe grafische bedrijven met augmented reality and Layar printproducties interactief kunnen maken en zo toegevoegde waarde kunnen bieden aan hun klanten.

De presentaties zijn vrij toegankelijk. Voor meer informatie: www.canon.nl/grafischevakbeurs