Canon breidt functionaliteiten rotatief inkjet fors uit

Den Bosch, 16 april 2013 - Canon heeft de functionaliteiten van haar rotatieve inkjet systemen verder uitgebreid. Zo is het voortaan mogelijk op diverse glossy en silk papiersoorten te printen zonder het gebruik van primer of extra droogunits. Bovendien zijn verschillende nieuwe inkten ontwikkeld, zoals een onzichtbare inkt die alleen zichtbaar wordt onder UV-licht en een Premium Black voor diepere zwarte teksten en een sterker contrast in afbeeldingen.

De nieuwe onzichtbare UV-inkt is uitermate geschikt om documenten op discrete wijze te beveiligen. Deze technologie wordt al op grote schaal ingezet: bijvoorbeeld op de Filipijnen, waar alle stembiljetten met de Océ ColorStream 3000 worden geprint en met behulp van UV-inkt worden beveiligd. Andere toepassingen zijn entreebewijzen, verzekeringspolissen en vertrouwelijke documenten die niet vervalst of vermenigvuldigd mogen worden.

De nieuwe Premium Black-inkt is speciaal ontwikkeld voor het on-demand produceren van kwalitatief hoogwaardige boeken. Deze inkt heeft een grote optische densiteit, waarmee een mooie diepzwarte letter kan worden geprint en het contrast in afbeeldingen wordt versterkt.

Canon is één van de grootste papierleveranciers van Nederland en kan klanten ook in dit deel van het proces ondersteunen. Bijvoorbeeld dankzij het nieuwe Canon Red Label Inkjet papier waarmee klanten met hun Océ ColorStream 3000-printer gecertificeerde acceptgiro’s kunnen afdrukken. Canon is hiermee als enige leverancier in staat om alle variabelen te beheersen die met inkjet printen te maken hebben: printer, software, inkt en papier.

De JetStream-serie is nu ook in staat om met dye inkten op diverse glossy en silk papiersoorten te printen. Terwijl andere systemen in de markt hiervoor primer of zware droogstations toepassen, zijn bij deze printer geen aanpassingen nodig. Dit stelt grafische bedrijven in staat substantieel op kosten van kostbare droogunits en op energieverbruik te besparen.

Meest succesvolle inkjet-platform in de markt
“Canon is al jarenlang marktleider op het gebied van rotatief full-colour printen, en de Océ ColorStream 3000-serie is veruit het meest populaire inkjet-platform in de markt. Met onze kennis en ervaring zijn we in staat de inkjet-technologie continu te ontwikkelen en hiermee te anticiperen op marktontwikkelingen en de behoeften van onze klanten”, vertelt Frank Huigen, Sales Director Commercial Printing van Canon Nederland. “Deze nieuwe functionaliteiten stellen onze klanten in staat op heel eenvoudige wijze de mogelijkheden van hun inkjet-printers uit te breiden. De UV-inkt en Premium Black-inkt kunnen aan de bestaande printer worden toegevoegd. Ook voor het printen op glossy en silk papiersoorten zijn geen aanpassingen nodig.”