Seminar: Innovatieve B2B marketing in crisistijd

‘s-Hertogenbosch, 14 juni 2013 – Het belang van marketing en branding wordt alsmaar belangrijker in de B2B wereld. Daarom organiseert Canon in samenwerking met het Platform Innovatie in Marketing (PIM) op 25 juni het seminar ‘Innovatieve B2B marketing in crisistijd’. Op het Canon hoofdkantoor in Den Bosch presenteert TNS Nipo de resultaten uit het Business Buyer onderzoek 2013. Daarnaast delen gerenommeerde bedrijven als KLM en Deloitte hun ervaringen en innovaties op het gebied van B2B marketing.

“Marketingafdelingen zijn een belangrijke gebruiker van oplossingen en diensten van Canon. Canon wil als deskundige partner graag kennisdeling faciliteren. Met dit seminar bieden we professionals in B2B marketing een platform voor het delen van kennis en het uitwisselen van ervaringen met vakgenoten in deze uitdagende tijd. Daarnaast is het voor ons een manier om in gesprek te blijven met de markt, zodat we weten wat er speelt en waar de behoeften liggen”, aldus Hubert van Dongen, B2B Marketing Director van Canon Nederland.

Seminar
De verschillende sprekers van het programma geven een goed beeld van de huidige ontwikkelingen in B2B Marketing. Dirk van Gestel van E.ON trapt af met het onderwerp klantbehoud: hoe kunnen bedrijven ervoor zorgen dat klanten blijven, zonder steeds een prijsdiscussie aan te gaan? Verder vertelt Reg van Steen van TNS Nipo over het belang van inzicht in het gedrag van zakelijke inkopers, waar zij een studie naar uitgezet hebben: Business Buyes Insights 2013.

Uiteraard komt ook social media aan bod: Jochem Koole van Deloitte vertelt hoe je medewerkers van B2B-organisaties kunt leren om via hun eigen sociale netwerken een bijdrage te leveren aan organisatiedoelstellingen. Daarnaast deelt Michael van den Brink van Content Guru hun verkregen inzichten uit het nationale klantbelevingsonderzoek 2012, over hoe customer experience bij veel organisaties verbeterd kan worden. Ten slotte licht Annemieke Bossen van KLM toe hoe zij inspelen op veranderingen in de aankoop van tickets binnen bedrijven wereldwijd, met BlueBook: het nieuwe B2B Social Media initiatief van Air France en KLM.

Beurzen en evenementen