Kracht gecombineerd aanbod Canon en Océ resulteert in talrijke orders drupa 2012

Amstelveen, 4 juni 2012- Canon - wereldwijd marktleider in imaging solutions - heeft met de presentatie van het gecombineerde portfolio van Canon en Océ tijdens drupa 2012 overtuigend aangetoond hoe beide partijen elkaar versterken. Onder de noemer ‘The bigger picture’ gaf zij tijdens de internationale vakbeurs in Düsseldorf haar visitekaartje af met demonstraties van nieuwe technologieën als onderdeel van het breedste aanbod van professionele printtechnologieën in de branche. Ruim 30.000 personen waren getuige van het eerste optreden van Canon sinds de acquisitie van Océ in februari van dit jaar. Dit resulteerde niet alleen in een indrukwekkend orderresultaat voor Canon Europe, maar ook voor Canon Nederland.

Het gecombineerde portfolio van Canon en Océ heeft tot doel klanten in staat te stellen marktontwikkelingen vanuit een breder perspectief te bezien en hierbij verder te kijken dan print. Zo presenteerde Canon Europe de vierde editie van het Insight Report getiteld See The Bigger Picture: Your customers’ view of the value of print. Een onderzoek waaruit blijkt dat leveranciers groeikansen kunnen benutten door klanten duidelijk te maken wat de concrete voordelen en resultaten zijn van de diensten die zij aanbieden.

“We zijn erin geslaagd bezoekers te inspireren met nieuwe concepten om hun onderneming te laten groeien. Uit hun reacties blijkt dat wij klanten op een andere manier naar hun markt hebben laten kijken”, vertelt Frank Huigen, Sales Director Grafisch Canon/Océ Nederland. “Ruim 30.000 personen bezochten de stand van Canon. Met als resultaat meer dan 10.000 business leads voor Canon Europa en de verkoop van in totaal 390 Canon- en Océ-productieprinters. Dit is niet alleen te danken aan de sterke aanwezigheid van Canon in West-Europa, maar ook door leads van klanten in de Verenigde Staten en opkomende markten als het Midden-Oosten en Brazilië. Ook Canon Nederland heeft een uitstekend resultaat geboekt en hier zijn we uiteraard erg trots op.”

Nieuwe technologieën, nieuwe mogelijkheden
De orderportefeuille van Canon Nederland is goed gevuld dankzij de talrijke deals die tijdens de vakbeurs zijn gesloten. Zo schafte drukkerij Hub. Tonnaer op de eerste beursdag een Canon imagePRESS C6010VPS aan en tijdens een tweede bezoek aan drupa kwam daar nog een Océ ColorWave 650 Poster Printer bij. Deze speciale uitvoering van de Océ ColorWave 650 is bestemd voor de POS-markt en kan op verschillende papierformaten printen met een snelheid van 155 A1-vellen per uur. De prints zijn direct droog, waterbestendig, op maat gesneden en gereed voor gebruik. Drukkerij Service Boxtel koos voor de Océ VarioPrint 6160 voor producties in zwart-wit. De Océ VarioPrint 6000 Ultra Line-reeks past Océ Gemini Instant Duplex-technologie toe voor het met zeer hoge snelheden produceren van grote volumes hoogwaardige zwart-prints.

Het grafisch bedrijf Majori Print en Kopie geeft een impuls aan haar digitale printcapaciteit door de aanschaf van de nieuwe Océ VarioPrint 110 DP van Canon. Deze geavanceerde printer is geschikt voor de verwerking van printvolumes van tussen 80.000 en 250.000 vellen A4 per maand. Dankzij de Océ PRISMAsync controller biedt deze printer maximale efficiency. De Océ DirectPress-technologie waarborgt een stabiele en consistente kwaliteit en stelt de printer in staat een breed spectrum van media te bedienen. Media Center Rotterdam schafte zelfs zes printers aan: twee Canon imagePRESS C6010VP kleurenproductieprinters, twee Océ VarioPrint 120 DP Line zwart-wit printers en twee Canon imageRUNNER ADVANCE C5045i document printers.