Canon organiseert “Waag de Sprong” kennisworkshops voor ontdekken digitale printkansen

Amstelveen, 28 april 2011 – ‘Waag de Sprong’: dat is het thema van een reeks kennis- en praktijkworkshops waarmee Canon Nederland grafisch ondernemers gaat helpen bij het wagen van de sprong naar succes. Canon organiseerde eerder een aantal gelijknamige kennisworkshops over onder meer het printen van variabele data. Nu biedt zij voor het eerst een omvangrijk totaalprogramma aan. De workshops staan in mei en juni op het programma en zijn gratis voor iedereen die werkzaam is bij een drukkerij, copy shop, reprobedrijf of een in house-reprofaciliteit.

Variabele Data Printing, fotoboeken en fotoproducten, Printing on Demand en de gepersonaliseerde webwinkel. Dit zijn de onderwerpen die tijdens de workshops aan bod komen. Canon heeft gekozen voor een zeer praktijkgerichte invalshoek. Naast een korte behandeling van de theorie is de focus vooral gericht op praktische informatie die direct door de deelnemers kan worden toegepast. Hierbij komen (Nederlandse) praktijkvoorbeelden aan de orde. Bij een aantal sessies zijn grafisch ondernemers aanwezig om hun aanpak ter plekke toe te lichten.

Vernieuwing als voorwaarde
Onderzoek door prof. Emeritus Frank Romano - verbonden aan het Rochester Institute of Technology en bekend als opinieleider in de printing industrie - toont aan dat vernieuwing in de grafische industrie noodzakelijk is. Grafische ondernemers die nieuwe businesskansen aangrijpen, bewijzen dat zij de meeste kans van slagen hebben in deze dynamische markt. Canon speelt hierop in met een serie interessante en praktische kennisworkshops. Workshops die grafische ondernemers helpen nog beter gebruik te maken van hun apparatuur en software én ervoor zorgen dat investeringen in nieuwe toepassingen rendement opleveren. In elke sessie komen praktijkvoorbeelden van collega-ondernemers aan bod die dat onderbouwen.

“Omdat elke grafische onderneming anders is, realiseren wij ons dat niet iedereen dezelfde grote stappen maakt. Daarom bieden wij een totaalprogramma aan van kennis- en praktijkworkshops die grafische ondernemers - op kleine of grote schaal - helpen  de sprong naar succes te realiseren”, aldus Hans Smittenaar, Country Marketing Director van Canon Nederland. “Met deze workshops willen we grafisch ondernemers bewust maken dat het belangrijk is in beweging te blijven en soms gewoon de sprong te wagen naar nieuwe zakelijke kansen. Wij laten aan de hand van praktijkvoorbeelden zien dat het werkt. We kiezen bewust voor een invalshoek waarbij er voor elke ondernemer wel een interessante workshop bij zit. De workshops nemen slechts één dagdeel in beslag, zodat ook zeer drukbezette grafische ondernemers het kunnen inpassen in hun agenda.”

Het programma-aanbod:

• 24 mei (ochtend): Variabel Data Printen als volumegenerator -Praktijksessie over een groeipad voor VDP
  • 25 mei (ochtend): Nieuwe bedrijfskansen met fotoboeken en andere fotoproducten - Kennisworkshop over nieuwe kansen in diverse markten met uiteenlopende fotoproducten
  • 26 mei (ochtend): ‘Print u echt ‘on demand’? - Kennisworkshop in samenwerking met EFI over het automatiseren van de Fiery workflow
  • 26 mei (middag): De gepersonaliseerde webwinkel - Praktijksessie over hoe je door een persoonlijke aanpak Web-to-Print succesvol maakt
  • 16 juni (ochtend): Variabel Data Printen als volumegenerator (2e sessie) - Praktijksessie over een groeipad voor VDP.

De workshops vinden plaats op het hoofdkantoor van Canon Nederland N.V. te Amstelveen. Voor meer informatie en aanmelding: www.canon.nl/waagdesprong