Canon toont grootformaat oplossingen op Professional Imaging 2011

Amstelveen, 22 februari 2011. Canon Nederland is groots aanwezig op de Professional Imaging beurs, van 13-15 maart 2011 in het NBC te Nieuwegein. Op de ruime stand zullen de nieuwste professionele film- en fotografie producten te zien zijn. Ook wordt volop aandacht besteed aan Canon’s oplossingen voor grootformaat printing. Zo worden er ter plaatse “shoot-to-print” workshops gegeven waarbij de gehele workflow wordt toegelicht, van het maken en bewerken van de foto tot het printen op groot formaat.

Tijdens Professional Imaging wil Canon de toegevoegde waarde van haar printoplossingen demonstreren aan professionele fotografen en laten zien hoe zij van hun digitale foto’s volwaardige fotoproducten kunnen maken. Canon zal aan de hand van haar PIXMA Pro fotoprinters en de imagePROGRAF iPF6300 grootformaatprinters prints maken van excellente fotolabkwaliteit , van A3 tot posterformaat. De bezoekers kunnen zelf ook aan de slag. Fotografen kunnen hun eigen werk laten printen op de Canon imagePROGRAF 6300 12-kleuren grootformaat printer en ze kunnen deelnemen aan de shoot-to-print workshop. Tijdens deze workshop wordt de gehele workflow - van RAW bestanden naar Digital Photo Professional (DPP) en via de Photoshop plug-in tot het printen op de imagePROGRAF – uitgebreid toegelicht. Fotografen kunnen zelf het gebruiksgemak van de workflow en de printers ondervinden en de kwaliteit ervaren die de printers leveren op glossy printmedia.

Dit jaar is er tijdens Professional Imaging ook veel aandacht voor speciale presentaties door de internationale fotografen Jeff Ascough en Thorsten Milse.

Jeff Ascough, een van ’s werelds beste bruidsfotografen is ook Large Format Printing ambassadeur van Canon. Het werk van beide heren zal worden gebruikt als print sample voor de Canon grootformaat printers.

“De slogan van Canon is ‘We Speak Image’ , vertelt Hans Smittenaar, Country Marketing Director Canon Nederland,  ‘Waarmee we eigenlijk willen zeggen dat je met onze producten je beelden tot leven brengt, of dit nou om input gaat (camera, camcorder) of om output (printer). Op Professional Imaging bieden wij niet alleen de kans om onze producten te bekijken en proberen, maar geven onze experts ook graag tips & tricks aan de bezoekers”.

Als extra ‘trigger’ kunnen fotoclubs tijdens het Professional Imaging evenement een workshop grootformaat printing winnen.