Canon en Océ trakteren bezoekers Grafische Vakbeurs op jeugdsentiment

AMSTELVEEN, 27 januari 2011 – Jeugdsentiment bij de gezamenlijke stand van Canon en Océ op de Grafische Vakbeurs. Bezoekers mogen hier – onder andere - een prachtig vers geprint exemplaar van een leesboek uit de Dik Trom serie mee naar huis nemen. De kinderboeken worden ter plaatse verwerkt tot volledige eindproducten die bezoekers mee kunnen nemen als aandenken aan hun bezoek aan de stand. Een prachtig cadeau voor kinderen, kleinkinderen, nichtjes en neefjes of voor jezelf. Onder de noemer Samen Sterker demonstreren Canon en Océ op hun gezamenlijke stand op de Grafische Vakbeurs diverse printapplicaties die de kracht van hun samenwerking - met elkaar, met klanten en met grafische bedrijven - illustreren.

Beide bedrijven tonen met aansprekende printvoorbeelden de kracht van hun samenwerking

Bij de stand kunnen grafische ondernemers aan de hand van aansprekende printvoorbeelden ter plaatse zien wat de producten van Océ en Canon voor hun business kunnen betekenen en hoe ze hun klanten nieuwe - onderscheidende - producten kunnen bieden. De kinderboeken van Dik Trom zijn hier een prachtig voorbeeld van. Op de Océ VarioPrint 6320 Ultra worden tijdens de Grafische Vakbeurs leesboeken van de bekende kinderboekenserie geproduceerd, waarna de afwerking tot garenloos gebrocheerd boek plaatsvindt op de naastgelegen stand van Kentie. Ook dit is Samen Sterker in optima forma. Temeer omdat uitgeverij Kluitman al voor de derde maal met Océ boeken digitaal produceert en inmiddels ook via Joint Book Services haar boeken gaat maken.
De bezoekers van de stand mogen een leesboek van Dik Trom – of één van de andere ter plaatste geproduceerde kinderboeken - mee naar huis nemen. Overgebleven exemplaren worden aan kinderprojecten geschonken, waarmee niet alleen het milieu maar ook het goede doel wordt gediend.

Er worden nog meer unieke printvoorbeelden geproduceerd op de stand: op de Canon imagePRESS productiesystemen worden stripboeken van Suske en Wiske geproduceerd en de Océ ColorWave 600 met tonerpearls wordt ingezet voor het printen van Suske & Wiske en Dik Trom posters. Ook worden deze kindervrienden vormgegeven in mooie fotolijstjes die gemaakt worden op de Océ Arizona en gesneden worden met een Procut systeem.

Op de stand is daarnaast ook een gepersonaliseerd memoryspel te zien van Burgers’ Zoo. Alex van Hooff, directeur Burgers’ Zoo: “Ik wilde graag dat we bezoekers een unieke blijvende herinnering van Burgers’ Zoo konden bieden en Canon heeft ons daarbij uitstekend geholpen”. Canon had vanwege een eerdere consumentenactie al contact met Burgers’ Zoo en bracht de dierentuin in contact met een grafisch bedrijf. Binnen enkele weken werd via internet het Burgers’ Zoo magazine beschikbaar. Inmiddels kunnen klanten daarnaast via de website ook een memoryspel bestellen met eigen foto’s die gemaakt zijn tijdens een bezoek aan Burgers’ Zoo. Zowel het memoryspel als het Burgers’ Zoo magazine worden geproduceerd op een Canon imagePRESS C7000VP productiesysteem.