Samen Sterker door duurzaamheid

AMSTELVEEN, 21 januari 2011 - Van 1 t/m 3 februari presenteren Canon en Océ op hun gezamenlijke stand op de Grafische Vakbeurs de nieuwste ontwikkelingen voor grafische ondernemers. Ook het begrip ‘duurzaamheid’ komt daarbij aan bod. Duurzaamheid is sterk verankerd in de genen van beide bedrijven en staat centraal in alle bedrijfsactiviteiten. Canon en Océ tonen op de Grafische Vakbeurs printsystemen die speciaal ontwikkeld zijn met het oog op duurzaamheid.

Canon en Océ tonen duurzame printoplossingen op Grafische Vakbeurs

Bezoekers krijgen live demonstraties van het Canon imageRUNNER ADVANCE printplatform dat speciaal is ontworpen met het oog op een minimale milieu-impact. Het bevat onderdelen gemaakt van 100% gerecycled materiaal en de CO2-uitstoot is tot zo’n 40% teruggedrongen ten opzichte van zijn voorgangers. Het energieverbruik in slaapstand is gereduceerd en de opwarmtijd is met 85% teruggebracht. De imageRUNNER ADVANCE printsystemen zijn bekroond met milieucertificaten van ENERGY STAR® en Blaue Engel. De Canon imagePROGRAF grootformaat printers die op de stand te zien zijn, beschikken over instellingen voor inkt- en papierbesparing en zijn eveneens bekroond met een ENERGY STAR® certificaat.

Op de stand is ook de Océ CS9160 GreenLine te zien - een betrouwbaar, duurzaam en betaalbaar grootformaat outdoor printplatform. De vernieuwde, milieuvriendelijke, bio lactite inkten zorgen ervoor dat er tijdens het printen geen schadelijke VOC’s vrijkomen. Door het lagere energieverbruik en een gereduceerde CO2 uitstoot wordt de impact op het milieu beperkt. De CS9160 GreenLine is uitermate geschikt voor de productie van onder andere outdoor posters, raamstickers, zeildoeken en displays. Verder kan men kennis nemen van het onlangs geïntroduceerde Van Gansewinkel Papier: 100% gerecycled papier dat is teruggewonnen uit pulp van afvalpapier en dat exclusief geleverd wordt door Océ. Dus cradle-to-cradle in optima forma!

Om de duurzame boodschap extra kracht bij te zetten, is de Canon/Océ stand gemaakt van duurzaam materiaal. De stoelen en de informatiebalie zijn van een milieu-verantwoord type karton gemaakt dat is beprint met een Océ Arizona printer. Ook zullen Canon en Océ de afvalberg ter plaatse zoveel mogelijk beperken. Bezoekers kunnen bijvoorbeeld de printvoorbeelden - onder meer digitaal geprinte kinderboeken - meenemen als aandenken aan hun bezoek aan de stand. Overgebleven exemplaren worden aan kinderprojecten geschonken, waarmee niet alleen het milieu maar ook het goede doel wordt gediend.