ARS Grafisch heeft primeur met Canon imagePRESS C7010VP

Amstelveen, 13 januari 2011- Het Canon Business Center Eindhoven heeft een primeur in de Benelux met de levering van de Canon imagePRESS C7010VP. Met dit geavanceerde digitale printsysteem kunnen eenvoudig ‘personal media’, zoals op naam gestelde mailings, maar ook unieke boeken worden geproduceerd. ARS Grafisch is de eerste klant die deze state of the art printer heeft aangeschaft om gepersonaliseerde boeken mee te printen.

CBC Eindhoven levert eerste topmodel imagePRESS in Benelux

ARS Grafisch te Roermond gebruikt de imagePRESS C7010VP voor haar afdeling ‘Personal Media Productions’. Hier worden gepersonaliseerde boeken geprint die online door consumenten kunnen worden besteld. De imagePRESS C7010VP is als geen ander in staat om prints te maken met de uitstraling van offset drukwerk.

Groei in digitaal
Digitaal drukken is vooral bij kleinere oplagen voordelig en snel. Het drukwerk kan na het drukken meteen worden afgewerkt, wat zeer snelle levertijden – tot een dag - mogelijk maakt. ARS Grafisch werkt al onder andere met de Canon imagePRESS C7000VP. Door daarnaast nu ook de nieuwe imagePRESS C7010VP in huis te nemen, worden de mogelijkheden van ARS Grafisch verder uitgebreid. Het volume in print is het afgelopen jaren verdubbeld en voor 2011 wordt weer een verdubbeling voorzien.

Directeur Loek van Schijndel van ARS Grafisch: “Voorafgaand aan onze beslissing om dit topmodel imagePRESS aan te schaffen, hebben we een rondje langs alle leveranciers gemaakt. Daarbij hebben we gekeken naar prijs-/kwaliteitverhouding en daar kwam Canon als beste uit. Verder sprak de dienstverlening voor grafische ondernemers ons erg aan, dit was voor ons mede de reden om weer met Canon in zee te gaan. Canon’s ‘Waag de sprong’-aanpak, waarbij ondernemers worden geholpen om letterlijk een grote sprong voorwaarts te maken met hun bedrijf, sluit naadloos aan op onze ambities. Samen met Canon kunnen wij ons productievolume binnen twee jaar verviervoudigen.”

ARS Grafisch vergroot met de nieuwe imagePRESS, als aanvulling op het bestaande machinepark, haar mogelijkheden om boeken met een persoonlijk tintje te produceren nóg meer.

“De kwaliteit en productiviteit van de 7010VP zijn fantastisch. We zijn ook zeer te spreken over de samenwerking met Canon Business Center Eindhoven in de persoon van accountmanager Ralph Janssen die ons voorzag van deskundige adviezen en service rondom de aanschaf van het nieuwe printsysteem’’, aldus Van Schijndel.

Hoge productiviteit
De imagePRESS C7010VP biedt een optimale beeldkwaliteit op het niveau van offsetdrukwerk en de afdrukken kennen ook de hoogste consistentie. Er is maximale productiviteit op media tot 325 gr/m2 mogelijk en snelheden tot 71 ipm. Daarnaast kent de C7010VP een hoge mate van betrouwbaarheid. De afwerkingsmogelijkheden zijn groot; enkel- en dubbelzijdig printen, rugnieten en perfect binding zijn standaard, waarmee de C7010VP feitelijk ‘boeken print’.

Talloze innovaties
De kwaliteit van de C7010VP is ongeëvenaard. Door talloze innovaties, zoals het gebruik van Canons V-toner met ultrafijne tonerdeeltjes, een olievrij fixeersysteem en verbeterde beeldcontroletechnologie die met behulp van glansoptimalisatie zorgen voor een professionele afwerklaag op alle media, wordt een spectaculair eindresultaat behaald bij elke printopdracht. Zo worden voorspelbare, consistente kleuren gegarandeerd, ongeacht het aantal prints dat in één run wordt gedrukt. Die garantie wordt geboden door het gebruik van Advanced Image Control System van Canon.

Ook de productiecapaciteit van het nieuwe topmodel in de imagePRESS-range is hoog. Zelfs bij een papierkwaliteit van 325 gr/m2 zijn productiesnelheden van 71 ipm mogelijk. De machine kan door de zuinige V-toner 8 uur aan een stuk draaien en kan een mediavoorraad bevatten van 10.000 vellen.

Trots
“De imagePRESS wordt softwarematig zodanig aangestuurd dat zelfs de meest complexe opdrachten met het grootste gemak worden verwerkt. Of het nu gaat om vaste of variabele gegevens – cruciaal voor gepersonaliseerde mailings – het is allemaal eenvoudig via een server in te voeren. Gedetailleerde pre- en postflightrapportages geven de klant de zekerheid dat alles goed is verlopen”, legt Ton van Griensven, manager van Canon Business Center Eindhoven uit. “De C7010VP is een unieke machine en wij zijn er trots op dat wij de eerste CBC in de Benelux zijn die deze imagePRESS hebben mogen uitleveren.”