Canon en Océ geven gezamenlijk visitekaartje af op Grafische Vakbeurs 2011

Amstelveen, 4 januari 2011 - Onder de noemer ‘Samen Sterker’ geven Canon en Océ met een gemeenschappelijk aanbod van de nieuwste professionele printoplossingen hun visitekaartje af op de Grafische Vakbeurs. Het is voor het eerst dat de bedrijven gezamenlijk acte de présence geven op een Nederlandse beurs. Tijdens de Grafische Vakbeurs - van 1 tot en met 3 februari 2011 in de evenementenhal in Gorinchem - presenteren zij samen de mogelijkheden op het gebied van hoogwaardige afdruktechnologie: van variabele data printing tot cross media. De gemeenschappelijke stand van Canon en Océ beslaat ruim 450 m² en bevindt zich direct in het pad tegenover de hoofdingang.

Sterke productcombinaties
Bezoekers krijgen tijdens de Grafische Vakbeurs een goede indruk van het sterke aanbod dat Canon en Océ gezamenlijk in de markt zetten. Zij presenteren hun assortiment printoplossingen voor drukkerijen, reprobedrijven, huisdrukkerijen en print-for-pay omgevingen. Dit betekent dat productcombinaties die in de praktijk hun bestaansrecht hebben bewezen - zoals de nieuwe imagePRESS C6010 en C7010VP van Canon en de Océ VarioPrint 6320 Ultra- bij elkaar zijn opgesteld. De kracht van het gemeenschappelijke aanbod van Canon en Océ is dat de oplossingen elkaar aanvullen en versterken, waardoor er een antwoord is op behoeftes vanuit elke omgeving. Of het nu gaat om printen met een digitale offset-kwaliteit, grootformaat printen of afdruktechnieken op ongebruikelijke materialen, zoals textiel. Océ demonstreert de VarioPrint 6320 Ultra, waarmee het mogelijk is om op 35 x 50-formaat te printen. Afdrukken op dit formaat in zwart is uniek in de markt en biedt grafici nieuwe productiemogelijkheden. Canon toont met de imageRUNNER ADVANCE PRO zwart-wit en kleurensystemen hoe klanten snel en betaalbaar kunnen afdrukken. Ook op het terrein van RIP-technologie bieden Canon en Océ een uitgebreid aanbod, variërend van Creo en Fiery tot oplossingen uit het eigen assortiment.

De stand toont ook de gezamenlijke grootformaat printer assortimenten van Canon en Océ: van de volledige Canon imagePROGRAF-serie met watergedragen inkten tot de Arizona 550GT UV flatbedprinter.  Noviteit is de Océ CS2436 ReproKiosk, die printen en scannen combineert in één compacte oplossing.

Op de Canon/Océ-stand wordt getoond hoe grafische ondernemers efficiënt kunnen produceren met de juiste productieworkflow. Zo bieden Canon en Océ afhankelijk van het marktsegment Helix, EFI Digital StoreFront en de Océ PRISMA-workflow. Ook laten Canon en Océ tijdens demonstraties zien dat een groot aantal software applicaties van beide leveranciers samenwerken met de verschillende productiesystemen van beide fabrikanten. Zo kan hetzelfde beeldmateriaal geprint worden op zowel een Canon imageRUNNER ADVANCE PRO als op een Océ Arizona. Met de PRISMAprepare software tonen beide bedrijven hoe printopdrachten in een grafisch bedrijf flexibel, met groot gebruiksgemak en kostenbesparend, door operators printklaar kunnen worden gemaakt. Alle brochures van de tentoongestelde Canon- en Océ-oplossingen kunnen ter plaatse geprint worden op alle beschikbare systemen via WebtoPrint-oplossingen.

Productie inkjet is op dit moment "hot". Op de stand zal ook uitgebreid aandacht worden besteed aan de mogelijkheden voor grafisch Nederland van de meest- geplaatste productie inkjetoplossing ter wereld: de Océ JetStream familie.