Krachtige groei in Europa van Canon Professional Print Solutions

AMSTELVEEN, maart 2010 - De vraag van klanten naar printsystemen uit het Canon portfolio met professionele printoplossingen blijft onverminderd groot sinds de introductie van de imagePRESS serie tijdens Ipex 2006. Drukkers uit heel Europa reageren enthousiast op de komst van de nieuwe producten en diensten die Canon vanaf dat jaar aanbiedt.

In de loop van 2009 passeerde het aantal installaties in Europa van de Canon imagePRESS kleurenprinters de grens van 1.000. De groei naar dit aantal installaties werd in 2008 versterkt door de introductie van de 6000 en 6000VP modellen. In heel Europa heeft Canon nu een installed base van 1.100 imagePRESS kleurenprinters, verspreid over drukkerijen, CRD’s en Print-for-Pay ondernemingen.

Daarnaast doorbrak ook de eind 2008 geïntroduceerde imagePRESS C1+ in 2009 het aantal van 1.000 verkochte modellen. De doelgroep was zeer ontvankelijk voor de mogelijkheid klanten een nieuwe, betaalbare methode voor speciale digitale effecten te bieden met behulp van doorzichtige toner. Sinds de introductie van de imagePRESS in 2006 hebben de Europese klanten van Canon met deze printsystemen meer dan 1,9 miljard kleurenpagina’s geproduceerd.

De introductie van het nieuwe trio Canon zwart/wit printsystemen - imagePRESS 1135, 1125 en 1110 – in het voorjaar van 2009, bracht de imagePRESS kwaliteit en productiviteit binnen het bereik van zwart/wit toepassingen. Eind 2009 waren in Europa meer dan 200 printsystemen geplaatst, waarvan het merendeel in Italië. Dit laatste was vooral te danken aan de dynamische lokale markt voor zwart/wit documenten, zoals technische informatie en producthandleidingen.

De introductie van de nieuwe imageRUNNER ADVANCE C9060 en C9070 PRO modellen in de herfst van 2009 bood het marktsegment voor lichte drukwerkproductie toegang tot nieuwe niveaus in flexibiliteit, productiviteit en kwaliteit. De komst van deze modellen zorgde voor een ongekend hoge respons van gebruikers in CRD’s en Print-for-Pay omgevingen, en van drukkers die op zoek waren naar een betaalbare manier om digitale printproductie in te zetten of back-up capaciteit toe te voegen aan het aanwezige machinepark. In de eerste zes weken na de introductie werden 250 modellen geïnstalleerd en de vraag naar deze printsystemen – direct en vanuit het kanaal – blijft uitzonderlijk hoog.

Klanten tonen ook veel belangstelling voor de adviesdiensten die Canon aanbiedt. 2009 liet een grote vraag zien naar het Canon Essential Business Builder Program. De afgelopen twee jaar heeft Canon meer dan 100 Essential Business Builder workshops georganiseerd waar bijna 1.000 klanten aan hebben deelgenomen.

David Preskett zegt: “Van nieuwe kleuren en zwart/wit modellen tot innovatieve printsystemen voor lichte drukwerkproductie en grootformaat printers - wij hebben constant onze betrokkenheid met de professionele printomgeving bewezen met een breed pakket aan producten en diensten, dat gericht is op de werkelijke uitdagingen waar onze klanten voor staan.”

“De commerciële uitdagingen waar deze drukkers en grafici in 2008 en 2009 mee werden geconfronteerd, zijn ongekend voor deze markt. Maar duidelijk is wel, dat klanten van Canon zich realiseerden dat niets doen geen optie is. Met oog op de moeilijke marktsituatie hebben ze naar Canon gekeken. Niet alleen voor technische oplossingen voor hun problemen, maar ook voor aanwijzingen om hun onderneming met onze hulp in nieuwe richtingen te sturen. Deze vorm van partnerschap zal ook in 2010 bepalend blijven voor onze gesprekken met klanten.”

Download het volledige persbericht [PDF, 94 KB]

Kunt u het gewenste product niet vinden? Kijkt u dan in ons Nieuws Archief.