Reprof BV maakt printerpark compleet met Canon imagePRESS C1+ en image PROGRAF 8000S

AMSTELVEEN, 7 juni 2010 - Reprof BV maakt haar printerpark compleet met de installatie van de digitale kleurenproductie printer imagePRESS C1+ en de imagePROGRAF 8000S grootformaat printer van Canon. Als resultaat van de sterke groei in digitaal drukwerk is het grafische bedrijf verhuisd naar een groter pand en heeft Reprof BV - naast de bestaande imagePRESS C1+, imageRUNNER 7086 en imagePROGRAF 8000S - haar productiepark uitgebreid met deze twee uiterst geavanceerde printers. Dit stelt Reprof in staat te anticiperen op de groeimogelijkheden in de markt voor digital printing.

Reprof BV, gevestigd in Veldhoven, levert sinds 2003 services aan inhouse repro’s, drukkerijen en reclamebureaus. Haar kracht ligt in het brede en zeer gevarieerde aanbod van producten en diensten en de flexibiliteit van het productieproces. “Een modern machinepark waarborgt een snelle levering van producten van topkwaliteit, in elke gewenste oplage en in ieder formaat. Door aan onze bestaande machines deze twee hoogwaardige printers van Canon toe te voegen, kunnen we onze belofte aan klanten altijd productie van de hoogste kwaliteit te leveren, waarmaken”, zegt Ferry van Boxtel, directeur van Reprof BV. “Deze productie wordt - van begin- tot eindproduct - in onze drukkerij uitgevoerd. Ouderwets vakmanschap in combinatie met de uiterst moderne technologie van Canon zorgt hierbij voor een uitstekend resultaat. Daarnaast zijn wij zeer te spreken over de flexibele houding van Canon Business Center Eindhoven. Meedenken en inbeelden wat er op de werkvloer wordt gevraagd is tegenwoordig een must. Canon (in de persoon van accountmanager Ralph Janssen) heeft dit duidelijk begrepen.”

Lagere kosten door voordeliger printproces
De imagePRESS C1+ is een bijzonder kleurenproductie systeem doordat het gebruikmaakt van een doorzichtige toner die een effect creëert dat lijkt op spotvernis en zorgt voor een beter eindresultaat. Zo ontstaat door het gebruik van deze clear toner een uitstekende beeldkwaliteit. Gebruikers kunnen bij het printen meer nadruk leggen op gebieden in kleur of zwart-wit, vooral op bepaalde stukken tekst, logo’s en plaatjes. Dit gebeurt allemaal tijdens het printen en elimineert hiermee de gebruikelijke kosten van afzonderlijke offline afwerkingprocessen. De geavanceerde printer maakt het hierdoor mogelijk op een rendabele manier waarde aan een geprint product toe te voegen in een ‘printing-on-demand’-omgeving. Canon’s imagePROGRAF 8000S grootformaat printer garandeert met een resolutie van 2.400 x 1.200 dpi een hoge beeldkwaliteit met een ongeëvenaarde snelheid van 37,4 m² per uur.
De 8 pigmentinkten zijn verdeeld over 12 kleurkanalen, zodat de kleurvolgorde gelijk blijft bij bi-drectioneel printen. Dit voorkomt ‘banding’ bij hoge printsnelheden. De ‘hot swap’ inktcardridges maken het mogelijk tijdens de productie de cartridges te vervangen zonder het printen te onderbreken.  De imagePROGRAF 8000S beschikt bovendien over een intelligente invoerfunctie die - gecombineerd met Canon’s revolutionaire barcodelezer - zorgt voor maximaal gebruiksgemak bij het wisselen van media.

Download het volledige persbericht

Download het volledige persbericht [PDF, 94 KB]