Canon’s draagbare scanner imageFORMULA P-150 wint prestigieuze iF Design Award

iF Product Design Award 2010 AMSTELVEEN, 18 maart 2010 – De onlangs geïntroduceerde Canon imageFORMULA P-150 scanner heeft de prestigieuze iF Design Award gewonnen. Deze prijs wordt al sinds 1953 uitgereikt door het gerenommeerde International Forum (iF), een instituut dat producten beoordeelt op bijzonder productontwerp. De P-150 scanner werd uit 2500 inzendingen met goud bekroond en mag vanaf heden worden voorzien van het felbegeerde iF kwaliteitskeurmerk, een internationaal erkend handelsmerk voor toonaangevend design.

Overal en altijd scannen

De Canon imageFORMULA P-150 is onlangs gelanceerd en is een van de snelste en kleinste A4 duplexscanners die er bestaat. De draagbare scanner is eenvoudig te bedienen, beschikt over een automatische documentinvoer, ingebouwde software en werkt op een USB-aansluiting die het mogelijk maakt overal en altijd te scannen met behulp van PC of laptop. De P-150 is dan ook uitermate geschikt voor gebruikers die veel onderweg zijn en die op locatie documenten moeten scannen en versturen. Met zijn kleine omvang en stijlvolle ontwerp past de scanner ook perfect in kleine kantoren.

Ontwerpkwaliteit in zakelijke producten

Sean Suematsu, European Document Scanning Solutions Director, Canon Europe noemt de Canon imageFORMULA P-150 de snelste en lichtste in zijn soort. “Het Canon design team heeft een nieuwe dimensie toegevoegd aan de draagbare scanners. Het apparaat is niet alleen stijlvol, maar tegelijkertijd zeer gebruikersvriendelijk en levert uitstekende prestaties. De toegekende iF Award geeft aan dat Canon niet alleen de toon zet voor beeldtechnologie, maar ook voor innovatie en ontwerpkwaliteit. Wij blijven bij Canon de grenzen van productontwikkeling verleggen en slagen er zo in om de eigentijdse, kenmerkende uitstraling van onze consumentenproducten ook te introduceren in ons zakelijke productaanbod.”

iF Design Awards

In de afgelopen 56 jaar heeft het iF product design panel wereldwijd meer dan 108.000 producten beoordeeld op basis van de volgende selectiecriteria: ontwerpkwaliteit, afwerking, materiaalgebruik, innovatiegraad, milieuvriendelijkheid, functionaliteit, ergonomie, veiligheid, gebruiksinzicht, merkwaarde, branding en universeel ontwerp. De Canon imageFORMULA P-150 is te vinden in de categorie ‘Computer’ op iF Design’s online overzicht van winnende producten.

De Canon imageFORMULA P-150 is beschikbaar in heel Europa. Voor meer informatie, klik hier.

Download the full press release [PDF, 93 KB]

Kunt u het gewenste product niet vinden? Kijkt u dan in ons Nieuws Archief.