Canon imageRUNNER ADVANCE wint BLI award voor gebruiksgemak en scancapaciteiten

AMSTELVEEN, 4 januari 2010 - Canon Europe, wereldwijd marktleider in imaging solutions, heeft voor haar recent geïntroduceerde imageRUNNER ADVANCE printplatform twee “Outstanding Achievement Awards” ontvangen van Buyers Laboratory Inc (BLI). BLI, ‘s werelds meest toonaangevende onafhankelijke testbureau, heeft onlangs haar “Fall 2009 Outstanding Achievement Awards” uitgereikt voor de meest innovatieve producten en oplossingen in de markt. Hierbij werd het Canon imageRUNNER ADVANCE platform bekroond voor zijn “gebruiksgemak” en “uitstekende scancapaciteiten”. David Sweetnam, BLI’s European Laboratory and Research Manager zei: “Het proces van het omzetten van hardcopy documenten naar digitale bestanden gaat met het imageRUNNER ADVANCE platform sneller en eenvoudiger dan ooit. Het digitaliseren van documenten wordt steeds belangrijker in de workflow van bedrijven. Wat ons betreft heeft Canon met haar imageRUNNER ADVANCE de nieuwe norm gezet op scangebied.

Canon’s geavanceerde multifunctionele print (MFP) platform omvat een geheel nieuwe line-up van MFPs – de imageRUNNER ADVANCE C5000 serie (30/35/45/51ppm),  de C7000 serie (55/65ppm) en de C9000 PRO serie met systemen voor ‘licht productiewerk’ (60/70ppm). Al deze systemen zijn op honderden punten verbeterd ten opzichte van het vorige iR platform. Door rekening te houden met opmerkingen van klanten en partners, heeft Canon de nieuwe line-up zodanig ontwikkeld dat aan alle klanteisen wordt voldaan op het gebied van efficiency, security, kostenbesparing en een lagere milieubelasting.

BLI roemt Canon’s imageRUNNER ADVANCE platform om zijn gebruiksgemak: gebruikers kunnen hun persoonlijke workflows en processen (waaronder instellingen en scanbestemmingen) opslaan onder één enkele voorkeuzeknop. Het nieuwe QuickMenu is een grote stap vooruit in gebruiksvriendelijkheid. Hiermee worden namelijk persoonlijke workflows gelinkt aan het gebruikersaccount die de gebruiker kan opvragen via het bedieningsscherm op het apparaat. BLI was ook zeer te spreken over de kwaliteit en de inzichtelijkheid van het bedieningsscherm, mede dankzij het grote touchscreen.

Canon viel ook in de prijzen voor de scaneigenschappen van de imageRUNNER ADVANCE MFP’s. Het nieuwe printplatform stelt gebruikers in staat papieren documenten razendsnel te scannen en naar een veelheid van bestemmingen te sturen. De imageRUNNER ADVANCE is compatible met applicaties als Adobe® PDF, Office Open XML en Reader Extensions, waardoor het nog makkelijker is voor gebruikers om probleemloos te werken met hardcopy documenten, om wijzigingen door te voeren, opmerkingen of notities toe te voegen en documenten te archiveren.

Paul Rowntree, European Marketing Manager, Product Management & Strategy van Canon Europe: “Documenten zijn de kern van elke organisatie en het omgaan met hardcopy en digitale documenten is een integraal onderdeel van het dagelijks werk op kantoor. Door papierintensieve processen te automatiseren met behulp van een krachtige scanfunctionaliteit en een gebruiksvriendelijke interface, stelt Canon bedrijven in staat om hun productiviteit te verhogen.”

Rowntree vervolgt: “Wij zijn van mening dat de imageRUNNER ADVANCE beschikt over baanbrekende technologie. We zijn dan ook trots op de erkenning van BLI voor het gebruiksgemak van ons printplatform en het feit dat BLI aangeeft dat deze systemen een belangrijke verbetering kunnen betekenen in de manier waarop bedrijven werken.”

Testrapporten zijn op aanvraag beschikbaar.