Canon wijst grafische bedrijven de weg naar winst op Grafische Vakbeurs

AMSTELVEEN, 11 januari 2010 – Onder de noemer “De Weg naar Winst” presenteert Canon Nederland op de aankomende Grafische Vakbeurs nieuwe intelligente printoplossingen die grafische bedrijven ondersteunen bij het realiseren van winstgevende groei en substantiële kostenbesparingen. Met aansprekende voorbeelden en demonstraties toont zij aan hoe grafisch ondernemers ook in een onzekere markt nieuwe omzetkansen kunnen benutten. De Grafische Vakbeurs is van 9 tot en met 11 februari in de Evenementenhal in Hardenberg. De stand van Canon bevindt zich in hal 5 (Robijn).

Baanbrekende technologie en winstgevende toepassingen
Tijdens de beurs laat Canon zien hoe grafische bedrijven groei kunnen realiseren. Zo presenteert Canon niet alleen de nieuwste technologie, maar laat ze vooral zien hoe grafische bedrijven deze in kunnen zetten om omzet te genereren. Met toepassingen zoals Variabele Data Printing, grootformaat printing en clear toner voor het creëren van speciale effecten om prints een bijzondere dimensie en professionele uitstraling geven: van metallic effecten tot spot matt coating en watermerken. Canon toont verder een geavanceerde fotoboekapplicatie, die zowel voor trouw- en vakantieboeken als voor bedrijfsbrochures kan worden ingezet. De imageRUNNER ADVANCE PRO, Canon’s nieuwste productieprintplatform, is voor het eerst te zien op een beurs in Nederland. Deze geavanceerde kleuren productieprinter is in staat grotere oplages snel en flexibel te verwerken en een hoogwaardige en consistente kwaliteit te waarborgen. Het systeem is nu al succesvol en werd bekroond met twee BLI Awards voor “Outstanding Achievements”.

Klantvoorbeelden tentoongesteld
Canon besteedt tijdens de Grafische Vakbeurs volop aandacht aan de praktijk. In een tiental vitrines ligt het werk tentoongesteld van grafische bedrijven die gebruik hebben gemaakt van Canon apparatuur en applicaties om hun omzet te vergroten. Zoals drukkerij Moria uit Hilversum die dankzij Canon’s digitale kleurenprinter imagePRESS 6000 beschikt over een printoplossing waarmee zij prints met de uitstraling van offset kan genereren, kan afdrukken op zwaardere materialen, verschillende papiersoorten en afwijkende formaten. De digitale drukkerij Dutch Quality Printing uit Amsterdam laat zien dat digitaal printen met de Canon imagePRESS C1+ eveneens de vergelijking met offset-drukwerk kan doorstaan.

Think Digital magazine
Een leuke publiekstrekker dit jaar is het Think Digital magazine, Canon’s eigen kwartaalblad voor grafici. Iedere bezoeker die al abonnee is van Think Digital of die zich ter plekke opgeeft als abonnee voor het Canon magazine mag op de cover van zijn persoonlijke Think Digital magazine! De foto's worden op de stand gemaakt en vervolgens wordt het magazine ter plekke geproduceerd!

Essential Business Builder Program
Bezoekers van de vakbeurs kunnen zich daarnaast aanmelden voor één van de praktijkgerichte workshops die Canon aanbiedt in het kader van haar Essential Business Builder Program (EBBP). Dit programma is ontwikkeld om ervoor te zorgen dat grafisch ondernemers hun kansen in de printmarkt optimaal benutten en zo hun omzet en winstmarge verhogen. Er wordt gekeken naar de technologische mogelijkheden, maar vooral ook naar commerciële uitdagingen. Door te investeren in oplossingen die de workflow verbeteren kunnen grafisch ondernemers kostbare tijd besparen. Bij de Canon-stand kunnen zij zich onder meer laten informeren over softwareoplossingen als Helix en DigitalStoreFront. Een team van consultants staat hen terzijde met advies over uiteenlopende toepassingen op het gebied van Web-to-Print of Variabel Data Printen. Ook is informatie beschikbaar over trainingen van Canon, zoals de training Advanced Operator Maintenance.

Geïnteresseerden kunnen nu al via www.dewegnaarwinst.nl gratis toegangskaarten bestellen. Op deze site kunnen ze ook met de persoonlijke winstnavigator hun weg naar winst uitstippelen ter voorbereiding aan hun bezoek aan de Canon stand.