Drukkerij Perfekt installeert als eerste Canon’s imageRUNNER ADVANCE PRO 9060

AMSTELVEEN, 5 januari 2010 - Met de installatie van de zeer geavanceerde kleuren productieprinter imageRUNNER ADVANCE PRO 9060 van Canon beleeft Drukkerij Perfekt in Barneveld een Nederlandse primeur. De drukkerij neemt als eerste grafisch bedrijf deze hoogwaardige printer - gebaseerd op Canon’s allernieuwste imageRUNNER ADVANCE PRO technologieplatform - in gebruik. Het nieuwe productiesysteem wordt geplaatst naast de Canon imagePRESS C1+ en het imagePRESS 1110 zwart-wit systeem dat Drukkerij Perfekt begin 2009 op de Grafische Vakbeurs in Gorinchem had aangeschaft.

Hiermee is Drukkerij Perfekt in staat ook kleuropdrachten in grotere oplages snel en flexibel te verwerken en een hoogwaardige en consistente kwaliteit te waarborgen. Dankzij de nieuwe technologie heeft deze drukkerij de beschikking over een productieve totaaloplossing waarmee zij in staat is tegen lagere kosten een hogere productiviteit en kwaliteit van (variabele) kleurenprints te garanderen.

Drukkerij Perfekt is een moderne drukkerij waar zowel traditioneel als digitaal drukwerk voor opdrachtgevers wordt vervaardigd. Het grafisch bedrijf biedt oplossingen voor kleine en middelgrote oplages printwerk en verzorgt de afwerking en levering van grafische producten, zowel in zwart-wit als in full color. “De installatie van de imageRUNNER ADVANCE PRO 9060 is het antwoord op onze behoefte om onze reservecapaciteit en flexibiliteit te vergroten. Sinds de installatie van de Canon imagePRESS C1+ is er sprake van volumegroei”, aldus Eric van Lemmen, Directeur/Eigenaar van Drukkerij Perfekt. “Door de imageRUNNER ADVANCE PRO 9060 toe te voegen aan ons productiepark kunnen we nóg flexibeler inspelen op last minute kleurenproducties in variabele oplages, zonder concessies te doen aan de hoge en consistente kwaliteit van het digitale drukwerk dat wij leveren.”

Canon ImageRUNNER ADVANCE PRO 9060
De imageRUNNER ADVANCE PRO 9060 biedt een hoge productiviteit en beeldkwaliteit - met een maximale beeldresolutie van 1.200 x 1.200 dpi - en print in full color met een snelheid van 60 pagina’s per minuut. De nieuwe printer verwerkt printmedia met of zonder coating tot 300 g/m², met papierformaten groter dan SRA3, inclusief duplex. De papiercapaciteit van 4.250 vel staat garant voor een optimale productiviteit. Het systeem kan worden voorzien van een on-board imagePASS-A1 RIP met productiekwaliteit of een stand-alone ColorPASS-GX300 RIP voor omgevingen waar hogere eisen aan de productie worden gesteld. Inspelend op de behoeften van professionele productieomgevingen biedt het nieuwe model bovendien verschillende afwerkingsopties, zoals professionele perforaties, nieten tot 100 vel, rugnieten tot
20 vel, boekjes bijsnijden en vijf soorten vouwfuncties bij papiergewichten van 52-105 g/m² (Z-vouw, letter vouw binnenzijde, letter vouw buitenzijde, halve vouw en dubbele parallel vouw). Door het modulaire design kan het productiesysteem worden geconfigureerd op basis van de specifieke productie-eisen die worden gesteld. De printer kan eenvoudig naast andere apparatuur worden geïntegreerd in bestaande digitale printworkflows. De imageRUNNER ADVANCE PRO-serie biedt klanten maximale uptime en flexibiliteit. Bij de ontwikkeling stonden milieukenmerken voorop, bijvoorbeeld door gebruikmaking van bioplastic dat van planten afkomstig is. Canon’s imageRUNNER ADVANCE print platform ontving onlangs twee “Outstanding Achievement Awards” van Buyers Laboratory Inc (BLI). Naast het gebruiksgemak worden ook de uitmuntende scancapaciteiten van de MFP’s uit de imageRUNNER ADVANCE line-up geroemd.