Canon zeer succesvol op Grafische Vakbeurs

Hoofddorp, 18 februari 2009 – Tijdens de Grafische Vakbeurs in Gorinchem hebben talrijke bedrijven gekozen voor digitale productieoplossingen van Canon, om ook in een moeilijke markt hun zakelijke ambities te verwezenlijken. Canon spreekt dan ook van een zeer succesvolle beurs met hoogtepunten als de introductie van de imagePRESS zwart-wit reeks, de imagePRESS C1+ en de nieuwste versies van DigitalStoreFront (DSF) en Helix-software. Tijdens de beursdagen werden onder meer twee imagePRESS 1110 zwart-wit systemen, vier imagePRESS C6000 kleurensystemen en twee DSF’s verkocht. De totale omzet zal hiermee boven de 1,5 miljoen euro uitkomen.

De Grafische Vakbeurs was drie dagen lang het kloppende hart van grafisch Nederland. Ruim 15.000 bezoekers wisten hun weg naar de beurs te vinden en op woensdag 11 februari is zelfs een recordaantal van ruim 7.000 bezoekers genoteerd. Onder de noemer ‘Durf te groeien’ toonde Canon tijdens de beurs aan hoe grafische ondernemers door de inzet van nieuwe toepassingen hun zakelijke ambities kunnen waarmaken. “Een thema dat de durf en ambitie illustreert die nodig zijn om - ondanks de economische tegenwind - groeimogelijkheden in de grafische markt te benutten”, aldus Martin Trampe, Managing Director van Canon Nederland. “Canon stelt zich op als partner van grafische bedrijven om samen te kijken waar de groeikansen liggen voor ieder bedrijf. Onze klanten zijn bereid te investeren in nieuwe toepassingen als deze nieuwe omzetkansen bieden. Dat blijkt zeker ook uit de grote belangstelling voor alle software applicaties die we op de beurs introduceerden.”

Succesvolle lancering nieuwe toepassingen
Canon presenteerde haar nieuwste mogelijkheden op het gebied van professionele productietoepassingen. Zo was er veel belangstelling voor de clear toner technologie van Canon, waarmee speciale effecten worden gecreëerd die aan prints een professionele uitstraling toevoegen. Dat deze oplossing in een behoefte voorziet, blijkt uit het feit dat van Canon’s imagePRESS C1+ meer dan 10 systemen zijn verkocht. Ook was er grote belangstelling voor de nieuwe imagePRESS zwart-wit productiesystemen, de nieuwste versie van DSF en de nieuwe Helix-software. Canon - hoofdsponsor van JOSEPH and the amazing technicolor dreamcoat,  de nieuwste musical van Joop van den Ende Theaterproducties - daagde bezoekers daarnaast uit hun eigen ‘amazing dreamcoat’ te ontwerpen en zo kans te maken op een exclusief backstage VIP-arrangement. Daarnaast mochten alle bezoekers deelnemen aan een bijzondere ‘JOSEPH-fotoshoot’. De foto’s werden ter plaatse afgedrukt op Canon fotoprinters zodat de bezoekers een tastbare herinnering konden meenemen van hun bezoek aan de Canon stand.